20151119

Berguedà: Dou del Bastareny_Forat de Vimboca_ Moixeró_ Empedrats i Bullidor de la Llet

Avui, hem fet el comiat a les sortides llunyanes i llargues, per aquest any. Però, podem clasificar-la de 10.
Tal com vàrem planificar, el dia ens hi ha acompanyat i hem fet una sortida d'aquelles que et deixen un bon record, per la riquesa de paisatge, acompanyat d'un temps ideal per gaudir-la.
Desplaçament de Girona a Bagà, carretera a Gisclareny i poc més de 2 km. enllà, a ma dreta, pista indicada a La Salle. Ens porta fins a Cal Cerdanyola, on deixem els cotxes. Avui, coincidim al mateix lloc, amb l'altra Colla que surt els dijous, pre i jubilats de La Caixa.
Natros, agafem la pista que surt cap al (O) al altre costat del riu i la seguim 1,7 km. seguint el curs del Bastareny. Abans de creuar un pont, a ma esquerra, surt un corriol que ens portarà a veure el Salt i la Dou (naixement) del Bastareny. Retornem a la pista i creuem el pont, passem una tanca pels vehicles i seguim la pista. Segueix a la dreta cap al Monnell. Natros, seguim recte i uns 450 m. més enllà, a la nostra dreta, surt un corriol indicat "Vimboca" a un rètol de futa.
Seguim aquest corriol, que va pujant pel costat del torrent de Monnell i passa pel Forat de Vimboca. Seguim pujant i quan som més amunt, hi ha una cruïlla de camins. Hem de tirar cap a l'esquerra per acabar de pujar al Coll de Vimboca. Al principi, planeja i perd altura, per desprès emprendre la pujada fins a dalt el coll.
Quan som a dalt, ja trobem el GR 150.1 que va carenant la serra del Cadí-Moixeró. El seguim cap a la dreta (NE) i en poca estona estem al Coll de Pendís. Aquí tornem a pujar, passant al altre costat del filat i anem seguint el GR, fins al Coll de Moixeró. Tota la carena es espectacular en vista al Berguedà.
Acabem de pujar fins al Moixeró, punt culminant de la sortida (2.078 m.). Aquí la vista ja es per quedar-si una bona estona contemplant, Perics i Massís del Carlit, serra de Campcardós, Puigpedrós, la Tossa Plana. Més a la vora nostra, les Penyes Altes i els Rasos de Comabella. A baix nostre, Bagà i més cap a baix el pantà de La Baells i a la vora, el Sobrepuny. Molt al fons, el Montseny. En fi, quantitat de vista als 360º des d'aquest mirador excepcional.
Retornem al coll i comencem a baixar pel corriol que hi ha passant la tanca, i que baixa decididament direcció (SO) fins al refugi de Sant Jordi. S'ha d'anar molt en compte el tram de aquest corriol, perquè les fulles caigudes, desdibuixen el camí i s'ha d'estar molt pendent, si veieu que passeu de seguir traça a estar més emboscat, es gaire bé segur que us heu sortit del camí. Torneu uns metres i mireu al voltant per resseguir la traça. De tant en tant hi trobareu fites.
Finalment arribem al refugi Sant Jordi. Actualment tancat. Aprofitem per dinar a aquest lloc.
Desprès del descans, comencem a baixar cap al (SE) seguint pel costat del torrent del Pendís. Arribem més avall als Empedrats, zona de una tremenda bellesa natural, al estretir-se les parets de pedra que tenim als dos costats de riu. Més avall, ja trobem el desviament cap al Bullidor de la Llet. Lloc, que convé acostar-si per l'espectacularitat del brollador d'aigua per les fissures de la paret calcària i posterior baixant per una canal, que sembla tobogan de parc d'atraccions.
Desfem fins al camí de baixada i en poca estona ja som a baix a la pista, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda         19,1 km.
Desnivell acumulat               1.308 m.
Temps efectiu, caminant      6 H. 56'

Enllaç al àlbum de fotos de Jordi