20170323

l'Ardenya: Solius - Els Carcaixells - S. Baldiri

Avui, fem un canvi a la ruta habitual d'aquesta zona i sortim des del mateix Monestir de Sta. Maria. Des del aparcament, desfem uns metres la carretera i agafem la pista que baixa per la dreta (SE). Seguim uns 180 m. i desprès agafem un corriol que puja per la dreta fent drecera, i torna a sortir a la pista que seguim uns metres fins a la Roca dels Moros i el Castell de Solius. A la Roca dels Moros, hi ha una petita cova picada a la pedra, que es creu d'origen prehistòric, fent-la servir de crematori. El Castell de Solius, d'origen medieval i ja habitat des del segle XI.
Seguim camí des de peu de castell, baixant direcció sud, a trobar una pista que seguim (S) fins al proper trencall a l'esquerra, per on continuem, direcció est. A la següent cruïlla, també seguim a la dreta, direcció sud, fins a sortir a la pista principal que va a Can Dalmau. Seguim uns 100 m. en aquesta direcció i trenquem a l'esquerra per un corriol amb marques blaves, que segueixen per un pontet a sobre la riera. Natros, no hi passem i seguim el nostre corriol, que gira cap al est i va a sortir a un altra pista, on trobem el Menhir de Can Llauradó. Seguim el camí, direcció sud, que ens portarà desprès d'uns 750 m. al inici del corriol que va als Carcaixells. A partir d'aquí, seguim les marques blanca i verda i també hi ha les de color blau. Fem tot el pas, equipat amb cadenes i cordes, ni fàcil ni difícil, i sí força divertit, amb vistes espectaculars a la Vall d'Aro.
Ens arribem fins al Montclar, punt més alt de la sortida i continuem pel camí, que segueix direcció SE fins a sortir a la pista que ens portarà cap al Coll de Sant Baldiri, sempre seguint direcció (SE). Quan arribem al coll (cruïlla), hem de seguir direcció sud fins arribar a Sant Baldiri. Desprès, arribem a un altra cruïlla, on seguim per la dreta, cap al Puig de l'Avi, uns 300 m. Estem atents, perquè a l'esquerra, puja un corriol que hem de seguir per anar fins a la Cova dels Lladres. El camí, va girant cap a est i el recorregut es d'uns 200 m. fins arribar a la cova, on sembla que ara es punt de meditació per a un monjo, que no hi es.
Tornem al camí i desfem fins al coll de Sant Baldiri, on ara seguim per la pista que puja uns metres per sobre i en paral·lel a la que ja hem fet d'anada. Arribem a la propera cruïlla i ara seguim el corriol que surt direcció N i que ens porta cap a la Plana Basarda (Poblat Ibèric). Trobem la primera mostra en una cova excavada a la roca, a la vora del camí. Seguidament, ja comencem a trobar les sitjes (forats excavats a la roca), on es guardava el gra i aigua. Desprès de visitar l'indret, tornem cap a la pista i seguim direcció N, baixant pel camí que ens porta fins a la cova de la Tuna, molt a tocar del camí a una zona rocosa. Es una cavitat de boca estreta, però on dins hi caben varies persones a peu dret.
Seguim baixant pel camí, fins a trobar la pista per on hem vingut al matí. Podríem desfer camí fins al Monestir, però quan som a la pista que va a Can Dalmau, girem a l'esquerra i desprès al nord per anar a veure el forn romà que hi ha a la zona. Desprès, seguim direcció NE cap a Solius, deixant a la nostra dreta, el castell i Roc dels Moros.

Distància recorreguda       15 km.
Desnivell acumulat           630 m.
Temps efectiu, caminant    5 h.