20170520

La Coma de l'Orri

Avui, hem programat la sortida amb l'amic Eduard. Continuant la seva recuperació, hem decidit de fer aquesta prova d'esforç.
Sortim molt a primera hora, des del Pla de la Molina i comencem a caminar pel GR fins trobar el pal indicador del desviament cap a la Coma de l'Orri. A partir de aquí el camí estarà marcat per fites; creuem el pont de fusta que hi ha a pocs metres d'on ens hem desviat, passant per sobre el torrent i anem cap al Pla de l'Avetosa on ja trobem el torrent de la Coma de l'Orri. Ara, ja anem seguint les fites que hi ha, durant tota la pujada, que ja es constant a lo llarg de tota la vall. El camí va pujant per la Jaça dels Marrans, la Jaça del Cremat, Jaça del Mig, Jaça de Dalt, fins arribar a dalt de tot a la Coma de l'Orri. Pujant, ens atrapen els companys de colla dels dissabtes, que caminen a un ritme superior al nostre.
Avui, a més de la preciositat de paisatge, hi ha un element nou, que es la neu caiguda els dos últims dies, que hi dona una bellesa afegida. A dalt de tot, la quantitat de neu encara es abundant, ja que no s'ha acabat de fondre la del hivern.
Quan som a dalt, continuem cap al Coll de la Marrana, fent una petita sifonada per evitar la zona de pedra. Al Coll, hi ha un tou de neu molt considerable i això ens permet fer una divertida baixada pel dret. Anem seguint amb neu gairebé fins a la vora del refugi i en lloc de seguir pel GR. baixem per la pista llarga fins a baix al aparcament, on tornem a agafar el GR i seguir pel costat del riu fins al cotxe.
Una matinal fantàstica i plena de bones sensacions!

Distància recorreguda      11 km.
Desnivell acumulat          1.000 m.
Temps efectiu, caminant   5 h.