20171014

Rocacorba: Volta des de Pla de Marti, per la Vall i la Cinglera

Molt bonica sortida a la muntanya de Rocacorba. El dia, no ens ha acompanyat, ja que la espesa boira que no s'ha aixecat en tot el mati, ens ha impedit gaudir de les magnífiques vistes que hi ha pel serrat de Rocacorba.
Des del Pla de Marti, on deixem els cotxes, sortim seguint la pista que va per la vora del Pla (SO). Quan portem caminant uns 160 m. des de la sortida, pel costat dret de la pista, baixa un sender marcat amb blanc i grog, per on seguim baixant, deixant a la nostra dreta el Rec de Pla de Marti, sempre pel camí més fresat, que torna a sortir més avall a la mateixa pista que hem deixat. Quan la trobem, gira cap al sud, per anar a parar a la vora de les cases abandonades a mig construir, de Can Mitjà, Can Tipa i més avall la de Can Vives. Mes avall, trobem un pal indicador i una cruïlla, a la dreta aniríem cap a Granollers, baixant per l'esquerra seguim direcció Canet (S). El camí va tota l'estona pel costat de la riera de Rocacorba, que ens queda a la dreta, i sota bosc. Sempre pel costat la riera i baixant, més avall va girant cap al est i desprès torna a girar cap a sud. Passem una zona rocosa que ens queda a l'esquerra. També passem pel costat d'una construcció estranya, que podria ser un forn de calç?. Quan el camí gira novament al est, passem al altre costat de la riera (ara anomenada de Canet) i finalment arribem a la fi de la vall, sortint a un gran camp. A l'esquerra, i tancat per un cadenat, surt el camí per on pujarem. Fem parada per esmorzar.
Emprenem el camí de pujada, pintura blanca, travessant la riera novament i ja comencem a pujar. El camí es ben fresat i va pujant constantment, amb trams de forta pendent i altres més suaus. Quan som a l'alçada de Ca l'Alemany, el camí ja queda a la vora de la cinglera i així continua sempre fins a dalt la carena. Quan som a dalt, també anem seguin per la vora de cingle fins al Santuari de Rocacorba, on ja seguim primer la pista fins al primer revolt, on surt senyalitzat el camí dels Morts, que ens portarà fins al Pla de Marti.