20171109

Cingle de Recauba, Coll de Condreu, el Bolet, La Salut, des de St. Feliu de Pallerols

Una molt bonica matinal llarga. Sortim des de St. Feliu de Pallerols des de la part de darrera de l'estació. Deixem els cotxes al carrer de Terrablanca, on hi ha unes places d'aparcament.
Caminem seguint el carrer fins arribar al carrer dels Estaldats i seguim el sender marcat amb color grog, direcció oest. El seguim i anem pujant fins a Terra Blanca. Aquí seguim el camí empedrat que surt cap a dalt a l'esquerra i més amunt hi trobem uns cartells indicadors. Seguim direcció Cingle de Recauba i Coll de Condreu. Arribem a sobre la cinglera, des d'on tenim una bonica vista. Continuem cap al est, per anar a trobar el camí que puja per l'altre costat de la cinglera. Seguim, direcció sud, per camí i prats, anant pujant seguint la direcció de les torres de llum, fins arribar a un filat i una pista asfaltada, que travessem i seguim pel camí que va paral·lel per sota la carretera. Entrem a una fageda i ja fins a dalt al coll de Condreu, seguim aquest camí i a les cruïlles, sempre seguint a la dreta.
Arribats al Coll, seguim direcció Rupit i a la primera corba, entrem pel costat d'una pista asfaltada, indicada cap a Mas Armadans. A l'alçada de la pedra que ho posa, entrem per l'esquerra a la fageda i seguim un bon tros en paral·lel, deixant la pista a la nostra dreta. El camí que portem, desprès gira cap al est i més amunt al sud oest, pujant fins al Puig de Toia, on descansem per esmorzar. Seguim el camí que baixa cap al NO i passem a la vora de unes grans roques, on hi ha faigs al cim i el camí ens porta fins a una singular formació, coneguda com El Bolet, per la seva forma. Arribem a un lloc, on trobem una estació meteorològica i a la vora, una bona vista. A sota, la casa de Codolosa, el Pla de la Font, el cim de la cinglera del Goleró i al fons el Far.
Seguim direcció oest en paral·lel a la carretera i anem a parar als Esqueions. On hi ha a sobre la carretera unes formacions de roques, amb una zona d'acampada, amb taules i barbacoa.
Seguim el camí que surt direcció nord pel costat del rec dels Esqueions i ja quan sortim del bosc, trobem un indicador i seguim la direcció a La Salut, que ens porta fins al Collet del l'Arç. Ara ja seguim fins a La Salut, d'on gaudim de la vista a 180º que ens ofereix aquest punt privilegiat de la vall d'Hostoles. Per la part de darrera del Santuari, agafem el camí que baixa direcció nord per la fageda on trobem marques de color vermell. Anem girant cap al oest fins a trobar el camí que baixa de Roca Roja, i seguim baixant cap a La Feixasa, casa que està amb runes i només i queda la paret de la portalada. Seguim baixant pel camí amb marca vermella i anem a parar al rec de Rebugent a sobre la carretera, per on hi baixem, passant per sota i continuem pel camí. Arribem a la mina de la Font Gros i trobem indicadors que seguim direcció Font Grossa-St. Feliu. La Font, com segueix amb bon cabdal per alimentar el Rebugent. Des de aquí ja anem seguint els indicadors, cap a la Font del Molí Nou, per on passarem, i Sant Feliu, punt final de la sortida, on tenim els cotxes.

Distància            15,4 km.
Desnivell acumulat  793 m.