divendres, 24 de febrer de 2012

St. Martí de Corsavell, Basegoda, St. Joan de Bossols, pel Coll de la Teia

L'accés fins al Coll de la Teia, es fa per Albanya, seguint una pista esfaltada i els indicadors cap a Basegoda. Arribats al Coll, aparquem els vehicles i iniciem la ruta seguint un tram de la pista esfaltada, fins que trobem l'indicador cap a St Martí de Corsavell. Després de l'ermita seguim les marques grogues que ens condueixen de nou fins a la pista esfaltada, prop de Can Nou, trobant primer la font per refrescar-nos. Seguim el GR fins al Coll de Basegoda, després les marques grogues fins Pla de la Bateria i pugem al Basegoda. La vista al nostre voltant és impressionant - des del mar per golf de Roses fins entreveure Girona, Banyoles, El Mont, Rocacorba, Cabrera, Ayats, Ferran, Bestracà, Coma Negra, tot el Pirineu,el Canigó, les Salines i l'Albera. Baixem desfent el camí fins a Coll de Basegoda i agafem a la nostra esquerra un camí amb marques grogues, que va carenant la serra de Corsavell, passem pel Puig Escalero i més endavant, a la nostra esquerra iniciem el descens cap al Coll de Daina, passem per sota del Puig dels Moros i seguim camí fins a Sant Joan de Bossols, on iniciem el definitiu descens fins on hem deixat els cotxes.