20160109

Can Bundancia - Pont Romànic d'Oix - Santa Bàrbara de Pruneres - coll de Palomeres - Can Bundancia

Una sorprenent ruta. Ha superat amb escreix la meva expectativa feta sobre mapa.
Sortim des de l'entrada al aparcament del restaurant Can Bundancia, a la carretera d'Oix. Al mateix aparcament, hi ha les marques grogues del camí d'Itinerànnia, que va pujant per dintre bosc alternant de pins i alzines. Anem a sortir, ja molt amunt, a una pista i al poc hi ha una cruïlla, on hem d'agafar el camí del mig, que ens porta als Gorgs, on hi ha una pedrera. El camí passa pel costat dret de la pedrera, però hem tirat pel mig, per anar a trobar-lo a la part alta i el seguim direcció (NO). Tot el camí està amb les marques grogues, que anem seguint fins a trobar la carretera. La travessem i baixem al altre costat, a un fondal per desprès anar pujant a trobar un altra vegada la carretera, ja a dalt al coll de Camporiol. Seguim les marques pel costat dret de la carretera i al tombant de la pista que va a Santa Bàrbara, veiem les marques grogues, per on segueix el camí direcció nord, deixant la carretera a la nostra esquerra fins a baix a la vora de la casa Terraplè, on tornem a caminar per la carretera, fins abans d'arribar a la riera d'Oix, on a la dreta i ha la pista que ens portarà, seguint les marques grogues, cap al pont romànic. Seguim el camí pel costat dret de la riera, fins arribar a la vora del torrent d'Aiguabella, on fem un gir a nord, anant de cara a la riera d'Oix. Abans d'arribar-hi, girem a la dreta i arribem al Pla d'en Pei, una casa on parem a fer un descans.
Seguim el camí amb marca groga, però ens adonem que no anem be i hem de retrocedir i adreçar, per trobar el camí bo (punt marcat al mapa, amb fletxa a la dreta). Des de la casa, només caminar uns 50 metres, a la dreta hi ha el corriol de pujada. No seguiu el camí ample marcat amb grog.
Aquest corriol està una mica brut pel matoll, perquè gairebé no si deu de passar, sobre tot al tram primer, desprès ja està millor. Arribem a dalt a una pista, que ens acaba de pujar a la principal que va a la Sala. La travessem i pugem per la drecera fins a Santa Bàrbara. També hi ha una pista que hi arriba.
Desprès d'una estona de  contemplació de les bones vistes que ens ofereix aquest turó, continuem camí de baixada direcció sud, fins a trobar la pista, que seguim passant per coll de Palomeres. Continuem pista avall fins arriba a un altre coll on en teoria hi ha camí de baixada cap als boscos de Pruan, però que no hi ha manera de trobar-lo. Seguim un corriol que en pujada, va direcció est, fins a la cota 665 per desprès anar a trobar, a un pla herbat, el camí que ve del coll de Palomeres. Aconsello que en arribar al coll de Palomeres, s'agafi el camí que surt pujant a la dreta,direcció (SE) i ens portarà al mateix lloc. El punt queda marcat al mapa amb fletxa a l'esquerra
Agafem el camí que va girant al oest i comencem a baixar, passant pel costat la casa en runes de Pruan i arribem al coll de Pruan. Aquí hi ha una cruïlla. Arribant al coll, per l'esquerra surt un corriol i la pista segueix, de pujada, per la dreta. NO S'HA DE SEGUIR LA PISTA, ENCARA QUE AL MAPA HI HA CAMINS, ho vàrem fer i ARRIBA UN MOMENT ON S'ACABA I NO VA ENLLOC. EL TROS DE RUTA, QUEDA MARCAT A MAPA AMB ELS DOS ESTELS.
Baixant pel corriol de l'esquerra, un camí molt bonic per cert, anem a parar a la pista que porta a la pedrera d'en Vinyoles. Hem de seguir a la dreta, fins a trobar la carretera, i seguir-la uns 650 m. fins a can Bundancia.

Distància recorreguda        18 km.
Desnivell acumulat              762 m.