20170622

Circ de Concrós i Roca Colom, des de Collada Fonda.

Pujada per la pista de Espinavell i deixem els cotxes gairebé uns vuit cents metres més avall de la Collada Fonda, direcció Setcases, a una corba on hi ha un tancat per bestiar.
Des d'aquesta corba, surt la pista que ens portarà pujant direcció (SO) fins al refugi Jaume Farré. Hi passem pel seu costat, i seguim la pista durant uns 3,5 quilòmetres fins que s'acaba.
Quan arribem a l'altura de la Vaga de Ventaiola, a la nostra esquerra, trobem una fita, per on baixa un corriol amb marques vermelles i també marques amb blanc i grog (camí que va cap a Vallter), que anem seguint.
Quan portem uns 180 m. pel corriol, hem d'anar amb compte, perquè segueixen marques vermelles, cap a munt (N) a la dreta i d'altres cap a baix (O). Hem de seguir direcció (O) baixant fins al Pla de Concròs. Aquí hem de fer un gir a la dreta, sense arribar al torrent, que trobarem més amunt. Seguim marques vermelles i deixem les marques blanques i grogues - que segueixen fins al Pla del Hospital, a Vallter -.
Anem pujant, seguint les marques als arbres i pedres, fins trobar el torrent, que ara ja seguim camí pel seu costat, passant per Les Closetes i pel costat de la Font dels Estanys, que alimenta el torrent de Concròs. Ara, girem més cap al (E) per acabar de pujar al Pla dels Estanys, tenint al nostre davant tot el Circ de Concròs.
Per superar el Circ i pujar a la carena, cal enfilar alguna de les canals, sense camí definit. Avui, emprenem la que tenim al davant, al mig del circ. Anem pujant poc a poc fins a dalt i sortim tot just a la Portella de Concrós. Ens refem del esforç i ara seguim direcció (SE) el camí i fites que ens va pujant al Roc Colom. Aquí a dalt, punt culminant de la sortida, ens refem un poc i donat que el cel es comença a tapar força, decidim de continuar camí cap al Coll de Pal.
Quan hi arribem, ja comença a caure alguna gota i seguim el camí que baixa cap a la Collada Fonda direcció (SE), i desprès de fer uns 500 m. de la baixada, girem cap al (S) per anar al refugi Costabona. Aquí, fem parada per tapar motxilles, encara que de seguida para i no cauen més gotes.  Seguim baixant direcció (O), pel camí, fins al Pla de Mascarell. Seguim una traça que va per l'altre costat del torrent, direcció (SO) fins a trobar uns prats. Quan hi arribem, continuem baixant pel prat fent una diagonal (SE) fins a trobar la pista per on hem pujant al matí, gairebé a tocar dels cotxes. Només d'arribar-hi, torna a tronar de manera amenaçadora i poc desprès comença a ploure. Ens en hem escapat.

Distància recorreguda     13,1 km.
Desnivell acumulat         700 m.