20130523

Volta per la Serra de Catllaràs (Berguedà)

Aproximació per l'Eix (C-25) fins a Vic, autovia a Ripoll, Campdevànol i agafar GI-401 fins a La Pobla de Lillet. Passem gairebé tot el poble i aparquem mes avall d'on està la Casa de la Vila a ma esquerra, que hi ha una zona amplia de aparcaments.
Sortim pel costat la carretera fins al costat de la Casa de la Vila, per on passem pel pont. Ja es veuen els  pals indicadors. Agafem la direcció camí de La Pobla a Falgars, seguint marques del GR-4. Passem pel costat del Heliport anem seguint les marques, ara també de PR (blanc i grog) i marques vermelles al terra i arbres. El camí puja amb forta pendent i anem guanyant ràpidament altura. Entrem ja entre pinars frondosos i exemplars molt grans, que s'enfilen rectes buscant la llum del cel. Passem els tres Graus de pujada i arribem a dalt, a la vista del Santuari de Falgars, on hi ha un gran prat. Anem a veure des del mirador la esplèndida vista a la vall, amb La Pobla i tota la serralada, des de El Taga, la Serra de Montgrony, La Tossa, el Moixeró, i a la nostra esquerra, l'impressionant Pedraforca.
Esmorzem a una zona de pícnic i fem un volt per fora el Santuari i seguim camí, baixant cap al Coll de Falgars i enfilem al davant nostre, pel costat d'una font que hi ha, seguint les marques del GR i les vermelles anem pujant ara entre fagedes. Sortim a una pista, que l'anem seguint un tall fins trobar una bifurcació. Agafem el de pujada a l'esquerra, marcat com a GR i les marques vermelles al terra. Arribem a una cruïlla de tres camins, agafem el del mig, on segueixen les marques que seguim. Mes a dalt sortim a una pista, on hi ha un pal indicador. Seguim direcció Camp del Ermità. Arribats a un altra cruïlla, amb pal indicador. Creuem un pas canadenc, que ens queda a l'esquerra. Seguim per un corriol que ens queda al davant nostre, hi ha un indicador que senyala Collet Llobató i Collada de S. Miquel. Seguim entre pinars amb exemplars singulars. El camí s'enfila fins a tocar pista un altra vegada, marcat amb vermell, PR i GR. i anem seguint pel costat d'un filat. Tornem a sortir a la pista i la seguim cap a l'esquerra i arribem a un altre pal indicador i agafem direcció Sant Romà de la Clusa, la pista la deixem al pocs metres i agafem a l'esquerra un camí marcat com a PR, on hi ha un indicador que hi posa "casa refugi Ardericó". Anem seguint aquest PR tallant la pista per dreceres fins a dalt i seguim recte, seguint les marques del PR fins al Collet Llobató, zona de prats i un nucli rocós a ma dreta. Arribem fins al pal indicador, al costat d'una tanca.
En aquest punt, deixem el GR i a la nostra esquerra, direcció est, agafem el PR marcat amb blanc i grog, que va passant pel pla, entre pi negre marcats amb aquests colors, per sota la Roca del Catllaràs i desprès va baixant i passa pel costat d'un abeurador amb una font. Seguim baixant fins arribar a baix a una pista, on trobem un altra font, anomenada Assedegosa. Seguim la pista direcció nord est i a uns 150 m. deixem la pista i agafem un corriol que surt per la dreta, marcat PR que ens va pujant fins arribar a un prat anomenat  el Joc de la Pilota, el travessem i entrem a un altre prat entre alguns pins i quan quasi arribes al final, a l'esquera i ha unes fites, que indiquen el camí de pujada cap a la Roca del Joc. Un mirador impressionant des d'on es veu tot el recorregut que em fet i per on seguirem l'excursió. Un cop abaix, seguim el PR i ens retorna a la pista i l'anem seguint fins al Collet Fred, on anem a l'esquerra, per pujar al mirador de la Roca de la Lluna. Retornem fins al Collet i a l'esquerra baixa el camí marcat PR que anem seguin fins al Xalet del Catllaràs. anem seguin el PR pel Bac d'Aigassal. Hi ha un punt on el corriol segueix baixant i nosaltres n'agafem un altre que surt per la dreta, marcat PR que primer planeja i desprès segueix baixant fins arribar a la Roca del Castell de Lillet, des d'on també hi ha un bon mirador. Seguim baixant a un prat que a baix hi ha el mas de la Vila i a l'esquerra, agafem el camí que ens baixarà pel costat d'un filat fins a Sant Miquel i Santa Maria de Lillet. Desprès agafem el camí direcció oest cap a la Pobla quan ens trobem al Clot del Batlle Vell, deixem la pista i agafem un camí marcat com a PR i en vermell, que ens porta a dins del poble.

Distància recorreguda       19,8 km.
Desnivell acumulat          1.025 m.
Temps efectiu, sense parades   6 h. 36'

Enllaç als àlbums de fotos: