20140214

Batet, St. Abdó i St. Senén, St. Julià del Mont, Serra del Torn i El Torn.

Bonica sortida de travessa per la serra de Santa Pau. Per poder-la fer, hem deixat un cotxe al Torn i hem seguit fins a Batet per la GIV-5241, deixant els cotxes al costat la carretera, a l'altura de La Trinitat.
Comencem a caminar seguint la carretera, per deixar-la uns 200 m. més enllà, seguint un camí asfaltat que va a la finca Gadomar, direcció nord-est. El deixem desprès d'uns 100 m. seguint a la nostra esquerra, per un camí de terra, que va pel costat la tanca de la finca. Anem seguint aquest camí direcció sud est fins arribar al Coll de Palomeres. L'hem deixat agafant un altre trencall, però hem rectificat, baixant desprès cal al coll.
Seguim el camí, direcció est, pujant cap a St. Abdó i St. Senén, on arribem podent gaudir d'una bona vista als dos costats de la carena. Comencem a baixar seguint la mateixa direcció cap al coll de Boixedes i seguim el camí que ens comença a pujar direcció nord est, cap a St. Julià.
Arribat a dalt, aprofitem per esmorzar i fer un petit descans. Seguim camí carenant i baixem al coll de St. Martí. Aquí el camí gira primer a nord i de seguida al est, per anar cap al coll Satrapa.
Aquí el camí segueix passant una tanca, direcció est. Va planejant força estona, per desprès anar baixant i sortir a uns prats a la vora de can Pruan. Des d'aquí hi ha molt bona vista a l'alta Garrotxa i Pirineu, arribant també les vistes fins a la costa, golf de Roses i l'Estartit. Seguim el camí, sempre direcció est i per corriol anem trencant el camí, sempre amb la mateixa direcció i anem baixant cap a Serra Grivera, passant pel costat d'una casa en runes, seguim el camí per deixar-lo uns pocs metres més avall de la casa, agafant un corriol que surt direcció est. Anem seguint-lo per anal al coll de Cavallar i arribar més avant al collet de Canyelles, punt on deixarem la carena, per baixar direcció sud est fins arribar al Torn, lloc on tenim el cotxe.

Sortida de travessa
Distància recorreguda         13,7 km.
Desnivell acumulat               470 m.