20141018

Turó del Home i Agudes, des de Santa Fe.

Sortida organitzada per la Colla L'Isard.

Avui som un grup de tretze caminants, que ens desplacem fins a Santa Fe. Deixem els cotxes al aparcament que hi ha a la vora de la carretera i comencem a caminar paral·lels a la mateixa, direcció NO. El camí ens porta a tocar carretera a la corba del aparcament de la font de Passavets. Creuem i seguim el camí indicat PRC-208, deixant el torrent de Passavets a la nostra dreta. El camí ens puja ràpidament fent llaçades i arribem al pou del Comte; es tracta de un pou de glaç del segle XVI i que fa 9 metres d'amplada per 8 de fondo i es va restaurar l'any passat. Aprofitem per fer-hi parada i esmorzar.
Seguim pujant, per aquesta zona singular que es la Avetosa, amb el bosc d'avets mes meridional d'Europa, amb exemplars de més de 150 anys. Fem els pocs metres que ens queden fins al Turó del Home, on gaudim de una bonica perspectiva al Vallés, Barcelonès i Montserrat. Desprès continuem carenant cap a les Agudes. Aquí ja se'ns obre la vista cap al Pirineu, les Guilleries i Collsacabra, Cabrera, Puigsacalm. Me a la vora tenim el Matagalls, Sant Hilari, Arbúcies i el castell de Montsoriu i al fons s'endevina la costa, encara que hi ha molta calitja.
Avui pel Montseny i circulen molts muntanyencs i hem de buscar un racó al cim, per quedar a resguard del vent que ens bufa tota l'estona. Fem una parada per menjar, beure i xerrar tranquil·lament. Foto de grup i cap a baix.
Baixem al coll de les Agudes i retrobem el camí senyalitzat PRC-208 que baixa cap a la font de Briançó, on ens proveïm d'aigua fresca. Continuem la baixada, seguint el recorregut d'aquest PR que ens portarà un altra vegada al torrent de Passavets, que travessem un poc més amunt de la font. Ens quedem a dinar al costat del torrent, perquè la part més baixa està plena de gent.
Desfem camí fins als cotxes i ens arribem fins a la fonda que hi ha sota l'aparcament, on ens entaulem per fer una beguda i acabar de petar la xerrada, comentant la sortida d'avui i futures programades de la Colla. Ha estat un molt bon dia.

Distància recorreguda              13,4 km.
Desnivell acumulat                    695 m.
Temps efectiu, sense parades   5 h. 7'

Enllaç a les fotos, a la plana web de Colla L'Isard, de Bescanó: www.collaisard.cat