20141223

Les Salines

Aquesta setmana, avancem la sortida habitual del dijous, a dimarts, per la coincidència amb la festa de Nadal.
Avui hem decidit d'anar a Les Salines. Fem l'aproximació des de La Jonquera, per la GI-501 passant per Agullana i La Vajol fins als Restaurant Manrella, a peu de carretera, i a la propera corba, hi ha espai per deixar dos o tres cotxes, lloc on els aparquem.
Sortim seguint el camí cap al coll de Lli, anant pujant per la pista, quan hi arribem, ja veiem a la dreta, el camí per on tornarem. Seguim la pista, que ens puja fins a tocar al castell de Cabrera, on ens hi arribem, per gaudir de la vista que hi ha i aprofitar per esmorzar, avui que no fa vent.
Desfem camí fins a la pista i la seguim, pujant fins al Pla de la Creu, lloc on trobem un pal indicador, que ens dirigeix per la dreta, cap a Les Salines. Seguim el corriol que ens passarà al altre costat de riera i ja arribem a la font i Santuari de Les Salines. anem també a veure la cova i desprès, seguim la direcció del pal indicador, cap al coll dels Pous. Quan hi arribem, girem cap a la dreta (E), pel corriol que ens pujarà cap al Puig de Les Salines, punt més alt de la sortida (1.333 m.). On fem un petit descans i admirem el paisatge que tenim als nostres peus. Hi ha molta boira per l'Empordà i el sud de França. Tot i això podem veure la punta del Pec de Bugarach, el Neulós, i tota la part alta de l'Albera. Per on hi ha millor visual es tot l'interior, la Garrotxa i part de Pirineu i Canigó.
Seguim el camí, segons el pal indicador, cap al Coll dels Cirerers, que està marcat amb color grog, i que va baixant des del mateix Puig, per la part francesa, direcció N. Quan ja fa una estona que baixem,i desprès de la Collada del Estràbol, agafem un camí que canvia de vesant, tornant direcció S i ens adonem que no anem be (Però vist sobre mapa, aquest camí, marcat també amb color grog, ens portaria igualment molt a prop de Les Illes, on podríem empalmar amb el de tornada pel coll de Lli, evitant alguns kilòmetres a la ruta).
Aquesta vegada, retrocedim i agafem, també seguin marques grogues, l'altra vesant (N) i anem baixant fins al Coll del Cirerers, on ja empalmem amb el GR10, que en aquest tram, s'anomena camí dels Trabucayres, el GR va adreçant pista i amb forta pendent ens baixa fins a La Selva, un mas que està a tocar de la carretera. Fem una parada per dinar.
Desprès seguim i de seguida baixem a la carretera, que hem de seguir gairebé uns 4 km. fins al poble de Las Illas, on hem d'anar a buscar l'Hostal dels Trabucayres i pel seu costat, surt el corriol que en anirà pujant pel còrrec del coll de Lli, primer corriol i després pista, fins al coll per on varen passar els mandataris nacionalistes i molts republicans que fugien de les tropes franquistes, a la retirada de la guerra espanyola. A dalt alt coll, hi ha una placa commemorativa.
Arribats al coll de Lli, ja només ens queda desfer camí fins als cotxes. Una bonica sortida.

Distància recorreguda               18,8 km.
Desnivell acumulat                    1.004 m.
Temps efectiu, sense parades    5 h. 35'

Enllaç a la traça           http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8500707

Enllaç a les fotos de Eduard