20150305

Santa Barbara, des de Anglès

Bonica diada la de avui. El que ens ha sobrat es la tramuntana que bufava.
Hem fet una matinal molt interessant, pels voltants de Anglès i desprès hem completat amb una menjada de calçots i carn rostida, a la finca del nostres company, Joan.
Sortim de Anglès, pel final del carrer Avinguda. Floricel, on hem deixat els cotxes. Seguim la pista asfaltada, que surt cap a la dreta, que va cap a Can Valls. Anem seguint a munt i la pista passa a ser de terra. Passem a la vora de Can Figueres, on ja anem seguint corriol direcció O. que ens puja a trobar el camí marcat com a GR, que ve de Anglès. Aquí el corriol va tallant la pista, sempre direcció SO i més amunt girant a S, i que ja seguirem fins a dalt a l'ermita.
Fem el descans, esmorzem i aprofitant que el fort vent ens ha netejat tot el que pugui entorpir la visual, tenim unes vistes molt boniques, fins al Pedraforca, Pirineu, Mediterrani i tota la plana del Gironès.
Comencem a baixar, direcció S. pel camí, que desprès gira cap al E. baixant gairebé tot pista, que va direcció a Sant Martí Sapresa, fins a un punt, desprès de passar sota els cables de electricitat , on la deixem molt a la vora de una segona línia elèctrica, girant a NO, cap a la nostra esquerra. A partir de aquí anem seguint aquesta pista que gira desprès al NE i ens portarà a Sant Amand, un altra bonica ermita desconeguda per a quasi tots els que no som d'Anglès. A partir de aquí, el camí sempre direcció N. ens va portant a la vora de les mines del Sant Pare, fins a Anglès.
Avui, no s'acaba aquí el dia. Ara agafem els cotxes i anem a la finca de Joan, on muntem una bona fogaina i a rostir els calçots i la carn. Desprès, ens entaulem i a gaudir d'una bona menjada, on tot estava molt bo. La nostra companya, que avui no ha pogut venir, la Conxi, a més de fer la compra dels calçots, ens ha preparat les salses (molt bones) i una coca de ratafia, que estava per llepar-se els dits. Gràcies, Conxi!
Molt bona diada i en molt bona companyia!

Distància recorreguda                 14,1 km.
Desnivell acumulat                      687 m.