20150627

França: Pic Tarbesou, Estanys Blau i Negre, des del Col de Pailhères

Sortida amb autocar, planificada per a la Colla l'Isard, de Bescanó.
Desprès de quasi quatre hores de bus, des de Bescanó fins a Ax les Termes i pujada al Col, el bus ens deixa al punt de sortida, des d'on tenim una magnífica vista del Tarbesou, encara amb alguna llengua de neu glaçada.
Comencem caminant direcció (S) pel GR-7B per la zona del Pla de Mounégou fins arribar a la bifurcació de camins; a l'esquerra, per on tornarem. Al davant un corriol, que hem de seguir i a la dreta una pista que puja cap al Picou de Mounégou.
Seguim corriol amunt, passant per la Crête de Mounégou i emprenem la part final de la pujada fins a dalt el Tarbesou.
Des de aquí, tenim una extensa vista al davant nostre. Cap al (O) a la nostra dreta, l'emblemàtic Dent d'Orlu. Al davant nostre els pics des Llauses i el de Balbonne. Al darrera del Balbonne, el Roc Blanc i més enrere, els pics de Baxouillade i de la Tribuna. Més enrere d'aquests i un poc més a la dreta, els coneguts Perics. Encara mes a la dreta i més al fons, treu el cap el Carlit amb l'inconfusible perfil piramidal. Hi ha un mar de pics per tot l'entorn i al fons cap al oest, els d'Andorra i més al nord ens arriba a entreveure la vista a La Pica d'Estats.
Baixem cap al (O) per anar al camí, que des de dalt es veu, que ens porta a passar per els serrats des Escales i de Gabensa, deixant els estanys Negre i Blau a baix, a la vall. Continuem gaudint d'un paisatge excepcional. Arribats al Roc de Bragues, quan el camí segueix per la cresta, a la nostra esquerra baixa el corriol per anar fins a baix al estany de Bragues, que encara no veiem. Seguim aquest camí i ens hi arribem. Es el punt més llunyà des de la sortida.
Ara el camí ja es un GR que segueix direcció (S) cap al Col del Eugue i direcció (N) cap als estanys Blau i Negre, que es el que seguirem. Fem una parada per dinar i banyar-se els mes agosarats, al estany Negre. Desprès, seguim el GR per anar pujant fins al Col de la Coumeille de l'Ours, on ja deixem enrere la magnifica visual de pics i llacs.
A partir d'aquí, ja tenim a la vista gairebé el punt de sortida, al Col de Pailhères. Anem seguint el GR, trobem la cruïlla per on hem pujat cap al Tarbesou al matí, i ja desfem camí fins al lloc on ens espera el bus, per tornar a Girona.

Distància recorreguda             12,2 Qm.
Desnivell acumulat                 748 m.
Temps efectiu, sense parades    4 h. 12'

Enllaç a la traça     http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=10084490

Enllaç al àlbum de fotos de Mercè