20150606

Vallter a Thués, per la vall de Bacivers

Avui, hem fet una molt bonica sortida, amb la Colla l'Isard. Hem fet una variant a la clàssica traça per Tirapits i llacs de Carançà.
Sortim des de Vallter i enfilem cap al Circ de Morenç, pujant per la pista. Ja veiem el camí que puja en diagonal cap al Coll de la Geganta, que es el que seguim fins a dalt. Anem pel camí que va direcció al llac de Bacivers, per deixar-lo a uns 300 m. i baixant directament, cap al fons de la conca. El camí seguia uns metres més, donant la volta a la conca i desprès baixar, però una congesta de neu, ens obliga a fer aquesta variant.
Quan som a baix, a la Coma de Bacivers, pel fons de la vall, també hi ha algunes congestes, pel què seguim un tram en altura, sense seguir el fons de la vall. Desprès, ja ens anem acostant al riu i ja veiem clarament la traça de camí que anem seguint avall, gaudint de la verdor del paisatge i la frescor del riu. Arribem a una cabana, marcada al mapa i un poc més avall, pel Pla de Bacivers, ja trobem el GR-10 que seguim cap a l'esquerra. Tenim a la vista el pic de Gallinàs, i sabem que a sota, hi ha el refugi, seguim el GR fins al refugi de Carançà. Aquí, l'aigua del riu, encara baixa més brava, fruit del desgel de la conca de dalt a Carançà.
Seguim el camí, ara per la vall de Carançà i riu avall i a uns 600 m. desprès del refugi, s'ajunten els dos rius, el Bacivers i el Carançà. Seguint camí avall, gaudim de la grandiositat del paisatge i dels molts salts d'aigua, en la mesura que el riu s'esmuny cap a baix.
Desprès de dues hores des de la sortida del refugi, arribem al començament de les Gorgues. Fem parada per dinar al costat del riu i sempre hi ha algú que aprofita per fer-se un bany i refrescar-se.
Desprès de la parada, comencem a fer les passarel·les i ponts penjats, per sobre el riu, gaudint de un espectacle d'aigua brava i engorjats, molt bonic. Consell a tenir en compte: al passar pels ponts penjats, el nombre màxim de persones, a la vegada, es de dues. Al final de les Gorgues, hi ha una instal·lació de conducció d'aigua, on segueix el camí per una balconada excavada a la roca i molts metres per sobre el riu. Al final, arribem a un punt on el camí seguiria per balconada i podríem seguir cap a Fontpedrosa o tenim la opció (escollida) de baixar cap al riu, passem per sobre el pont al altre costat i seguim un camí que ens porta fins a l'entrada de les Gorgues, passant sota el viaducte del tren groc, i seguim per l'aparcament i travessant el poble fins a un aparcament que hi ha un poc més avall, a la carretera, on ens espera l'autobús.

Sortida de travessa.
Distància recorreguda           19,8 Qm.
Desnivell acumulat               460 m.
Temps efectiu, sense parades  7 h.

Enllaç a la plana web Colla Isard   http://www.collaisard.cat/

Enllaç al àlbum de fotos de Mercè