20150718

Itàlia, Dolomites: Tofanes - Fanes - Lavaredo. Etapa setena: Llac de Misurina

Avui, el dia està fantàstic de llum. Ahir, estant ja al refugi, ens va caure un xàfec, que no ens va permetre de gaudir de les bones vistes que hi ha des de aquí.
Al oest i a tocar, les parets de les Tre Cime Lavaredo, on hi ha gent fent escalada. Al sud el Gruppo dei Cadin, ó Carena de Misurina. Molt més enrere, il Gruppo delle Marmarole ó Marmolada.
Aquest es l'últim tram de la travessa que fem per Dolomitas. Te un perfil tranquil, que comença planejant, per desprès fer la baixada cap al llac.
Comencem a caminar seguint el sender 101, direcció al refugi Auronzo. Anem resseguint el perfil de les Tre Cime i més endavant trobem la capella Alpini, al costat del camí. Seguim caminant i tenim a la vista el refugi Auronzo i al seu radere, la Croda Rossa.  A la nostra esquerra, s'obre tota la vall de Lavaredo i al fons, Auronzo, amb el seu llac.
Aquest tram de camí està mol concorregut, doncs al Auronzo hi puja una carretera, hi han habilitat un gran parking (pagant) on hi caben molts cotxes. També hi pujen línies regulars d'autobús. Això fa que molta gent faci la excursió Auronzo-Lavaredo-Locatelli, per tornar a la tarda al cotxe.
Des del Auronzo, comencem a baixar, seguint el sender 101, pel mig de prat, on hi ha vaques pasturant, creua la carretera un altra vegada, més avall, i ja ens endinsem a bosc. El camí es molt agradable, amb molt bona vista al bosc net. Arribem al llac d'Antorno, on fem una parada. Es un llac petit, on hi tenen el seu hàbitat uns quants ànecs.
Seguim camí, passant pel costat est del llac i en lloc de seguir baixant al costat de la carretera, agafem un corriol que va direcció (E) a trobar el sender 115, que seguim uns pocs metres, per desprès girar a (S) per un camí que ens porta per dintre bosc, a mitja altura, on hi ha moments que podem distingir el llac Misurina a baix a la nostra dreta. Aquest camí ens va portant direcció (SO) fins a la part sud del llac, on hi ha els remuntadors que van a les pistes de Col da Varda. Baixem al llac i ja anem al punt on hem d'agafar el bus que ens portarà a Cortina.
Arribats a Cortina, dinem amb la Elodie i Vincent, al parc que hi ha a la vora de l'estació d'autobusos, per desprès acomiadant-se de ells i començar a fer camí de retorn a Girona. Ens quedem a dormir a la vora de Piacenza, a Monticelli d'Ongina, al Agriturismo Bassanine, on per cert, estem molt be instal·lats i fem un molt bon sopar de productes típics de la zona.

Traça de travessa
Distància recorreguda       9,5 Qm.
Desnivell acumulat           + 66 m. i - 618 m.