20150827

França: Pic Redoun, des de Prats Balaguer.

Tornem per segona vegada a la zona, per fer una nova ruta. Aquesta vegada, deixem els cotxes al poblet de Prats-Balaguer i començar caminant des del mateix poble.
Sortim del poble, direcció (S) i comencem a pujar per un camí sense marcar, que va a  a trobar la pista que segueix desprès del poble, a la altura del Castell. Edificació amb runes, del castell que controlava el pas direcció a Nuria.
Seguim la pista durant uns 300 m. fins a trobar a la nostra esquerra un corriol molt fressat. Seguim pel corriol, que va pujant pel bosc i sembla un camí de ferradura, perquè està molt ben empedrat. Aquest camí ens porta fins a una bassa, lloc on l'altra sortida per aquesta zona, vàrem deixar els cotxes.
Seguim pujant per la pista direcció (S) durant uns metres, fins que trobem la pista que surt a la nostra esquerra, marcada ja com a GR-10. Seguim ara per aquesta pista, desprès corriol, que ens va pujant fins als Collets d'Avall, cota 1.996 m. Aquí fem una parada per esmorzar i ja tenim a la vista el Coll Mitjà i el Pic Redoun.
Desprès de la parada, seguim pujant seguint el GR i passem per la Font del Coll Mitjà i emprenem la ultima pendent fins al Coll. Fem un petit descans i seguim el camí que va marcat amb vermell i força fites, que ens anirà pujant fins a dalt del Pic Redoun (2.677 m.)
Des de dalt, tenim vista als 360º. Al Sud, la vall de Carançà i l'estany de Les Truites, la carena del Nou Fonts. Al Sud Oest, la vall d'Eina amb la Torre d'Eina. Al Oest, Font Romeu. Al Nord Oest, el Carlit, els Perics i els Pics de la Baxouillade, Portella d'Orlú i Pic de la Tribuna. Al Nord la Serra de Madrès. Al Nord Est i al davant nostre, el Pic Gallinas. Al Est i al fons de la Vall de Carancà, el refugi de Ras de Carançà. Al altre costat de la Vall, el Coll del Pal i la carena del Pic de Rives Blanques, el Pic de la Costa Llisa i el Roc dels Cimbells. Al Sud Est, la Vall de Bassibes, els Bassibes i el Pic de la Dona.
Desprès de gaudir de tot aquest espectacle, tornem a baixar al Coll Mitjà i desfem camí fins a la Font, on parem a dinar. Desprès seguim baixant i desfent camí fins als Collets d'Avall, on deixem el GR i ara agafem el sender que surt direcció (NO) i ens anirà baixant de forma continuada fins a trobar la pista, on ja tenim a la vista, a sota, el poblet de Prats-Balaguer. Només ens queda desfer camí fins a baix als cotxes.

Distància recorreguda      15,8 Qm.
Desnivell acumulat          1.438 m.