20151107

Hostalets d'en Bas - Sant Miquel - Cabrera, per l'osca - Falgars - Hostalets.

Molt bonica i complerta matinal des de la Vall d'en Bas fins a Cabrera.
Sortim des de Hostalets d'en Bas, travessant el poble pel carrer de l'església, direcció (N), fins a la primera cruïlla, a la sortida del poble, on hem de girar a l'esquerra, seguint la pista asfaltada durant uns 550 m., per desprès deixar-la, seguint les marques de color grog, per un corriol que surt a la dreta de la pista. Aquest corriol, ens fa guanyar altura ràpidament, per salvar els 425 metres de desnivell fins a Sant Miquel. Quan arribem a dalt, ens dediquem a contemplar la magnífica panoràmica que se'ns ofereix des d'aquest punt privilegiat.
Retornem al camí direcció a Falgars, i el seguim uns 50 m. per desprès agafar a la dreta, el corriol que va cap a la serra de Llancers. El seguirem durant 500 m. on trobem una fita i un corriol que se'n va per l'esquerra del camí.
Seguim cap a l'esquerra i anem pujant, endinsant-nos per la fageda. El camí es un poc perdedor, doncs només hi ha de tant en tant unes pintades velles de color esgroguissat, que si no s'està acostumat a seguir traces de vells camins, es fàcil es perdin. Seguint el camí, arribem a un punt on hi ha una cruïlla, amb un corriol que baixa a la nostra esquerra. Hem de seguir a la dreta, per anar en suau pujada cap a la zona del Pla de la Barraca. Seguim les marques i passem per sota el puig Satoies i més endavant, anem a sortir al coll d'Uran (cota 1196 m). Ara, fem un gir cap al (O) primer i desprès cap al (S). Des d'aquesta zona, tenim una bonica vista la plana de Vic, Santuari de Bellmunt, serra d'Ensija, Pedraforca i Moixeró. També ja tenim a la vista els Aiats, i anem planejant fins al Port de Faja, on fem un descans per esmorzar.
En aquest punt, seguint cap al (S) -la direcció que portàvem - el camí segueix cap a les Fonts del Fluvià i Molí de Faja. Natros, hem de fer un gir una mica a la dreta (SO), per anar a buscar un corriol perdut pels matolls punxents, a més altura que la nostra. La traça del camí hi es, però acabarà perdut si no s'hi fa alguna actuació. Aconsello, anar per aquest punt, amb pantaló llarg i camiseta de màniga llarga, perquè si no, podeu acabar ben esgarrinxats. Anem a sortir a un collet, on el camí a seguir baixa en suau pendent primer al (O) i desprès al (S), fins arribar a la pista. La travessem i altre costat, ja puja el corriol que ens portarà planejant direcció (S), per desprès fer un gir al (SO) i començar a pujar decididament, per l'osca de Cabrera. Travessarem dos corriols transversals i desprès arribem a dalt la carena, sortint al costat del castell de Cabrera. Ens arribem fins al santuari i desprès d'un descans, anem a fer la baixada per les escales.
Una vegada som a baix, anem a seguir la pista que ens portarà direcció (NE) i desprès (N), fins al punt on l'hem travessat per fer la pujada. Ara agafem la pista que surt a la nostra dreta i l'anem seguint fins al Molí de Faja. Aquí hem d'agafar el camí que passa per darrera la casa, al altre costat del rierol Fluvià, passant un tancat amb filat que hi ha. Seguim ara el corriol, que de tant en tant hi anem trobant fites i que ens baixarà direcció (E) fins a Falgars d'en Bas. Ara girem a l'esquerra (N), seguint la pista asfaltada, passem el tancat de prohibició per baixar a la vall i seguim la pista uns 800 m. baixant, fins a trobar la pintada del corriol que ens anirà baixant pel camí de les Tres Creus. Bastant més avall, tornem a trobar la pista asfaltada que fa una corba i desprès el corriol torna a baixar a l'esquerra. El seguim fins arribar a baix a un rierol, que travessem i ja estem a la casa Els Terrers. Aquí seguim la pista d'accés a la casa, fins a baix a la carretera de la Parcel·lària i fem un gir a l'esquerra fins als cotxes.

Distància recorreguda          17,1 km.
Desnivell acumulat               943 m.
Temps efectiu, caminant      5:38' h.