20151126

Sadernes - St. Andreu de Guitarriu - Treu Gros- Treu Petit- El Serradell - Sadernes

Avui, ja fem la primera sortida considerada de "tardor". El nostre destí es Sadernes, on deixem els cotxes al aparcament de sota Santa Cecília.
Sortim direcció (E), i seguim la carretera per on hem vingut, seguint per la que surt cap a dalt a l'esquerra. Passem la porta de ferro, d'entrada al càmping per la part de dalt i a la següent corba, agafem el camí que surt cap al est. Aquest camí ens puja cap al cingles de Bistoltes i està molt fressat. També s'hi troben fites de tant en tant. Hi ha un lloc, a la cota 665 m. on segueix el camí cap a la dreta (S) ben fresat, però realment el que hem de seguir grimpa una pared de pedra en desnivell cap al (NE). Ens hem equivocat i hem desfet uns 300 m. Hi deixo a la traça, una petita entrada i sortida, perquè es vegi on es.
Arribats a sobre els cingles, tenim una bonica vista cap a la part del Ferran, Bestracà, Mont Major, Talló i Puig d'Ou. Seguim camí cap al (NE) i ens va pujant fins a la Font de la Teula. A partir d'aquí es camí ja marcat amb pintura groga i el seguim un poc més de 400 m. per desprès agafar un corriol que surt per la dreta direcció (N) a Sant Andreu de Guitarriu.
Des de aquí, seguim per la pista -pintura groga - direcció est, anant pujant fins al coll de Faja. Ara, hem de girar a l'esquerra (N) i seguir la pista on seguim trobant marques grogues. Hi ha talls per corriol, i evitar la pista. Anem seguint el camí i passem pel Pla de Freixenet i arribar al Treu Gros, pas encaixonat entre roques, per canviar a l'altra vessant i baixar fins al coll d'Alp.
Fem un petit descans i agafem un corriol que surt direcció oest. Aquest no està marcat i es un xic difícil de seguir si no es porta una traça de GPS, per la quantitat de fulles que hi ha pel terra. El camí, va resseguint la cinglera de Guitarriu per sota i transcorre en desnivell de baixada entre una cota de 975 m. i 830 m. al tram final, on empalma amb el camí de baixada del Treu Petit cap a Sant Feliu de Riu.
Quan trobem aquest camí ens queda una pujada de forta pendent per arribar a dalt del Treu i desprès  d'una primera baixada, anar més o menys planejant direcció (SE) fins al Serradell (casa restaurada a peu de pista i a la vista de Sant Andreu).
Desprès de descansar per dinar, agafem un corriol que surt pel costat de la pista, marques grogues, primer direcció (NO) i desprès anant-se decantant de baixada, cap al (SO) i ens porta fins a la casa Cufi. El camí, encara que es marcat, està força envaït pel matoll que hi creix i que en algun tram està ja mig tapat.
De Cufi, seguim baixant en la mateixa direcció (SO) una estona, per desprès anar girant a (S) fins a baix la pista, on hi ha la porta del càmping. Seguim pel costat la tanca i baixem fins a Can Galceran i als cotxes.

Distància recorreguda              17 km.
Desnivell acumulat                    1.093 m.