20160225

Albera Francesa: Torre La Maçana, des de Coll d'en Calvó (El Rimbau)

Molt bonica sortida, per la vista aèria durant tota la volta, a la zona de la costa vermella.
Accés fins a l'entrada a Colliure, on hem d'agafar la D-86 fins al coll d'en Calvó, on deixem els cotxes.
Des del mateix coll, comencem a caminar baixant direcció (SE) per una pista asfaltada, deixant la D-86 a la nostra dreta. Fem cap a l'ermitatge N.D. de Consolation, passant per una arcada i acabant de baixar a la riera, que travessem. Trobem pal indicador i agafem corriol, marca groga, direcció coll de la Serra que puja (E) i desprès (S) fins a trobar la D-86, que seguim cap a la dreta per la carretera durant quasi 500 m. i a ma esquerra puja una pista que agafem, per anar al mas de la Serra i al coll de la Serra. Des del coll, a l'esquerra puja un corriol que va a dalt a la bateria de Tallaferro, natros continuem direcció sud seguint el corriol més pla, amb molt bones vistes a la vall i a la nostra esquena queda la costa vermella. Per dalt nostre, a l'esquerra ens queda la bateria i casernes, i més endavant també passem sota la torre de Madaloc i anem a sortir al coll de Vallauria, on ens resguardem del aire i esmorzem.
Continuem seguint el GR direcció (SO) durant 650 m. i desprès el deixem. El GR continua guanyant altura per pujar cap al Sallfort i natros seguim el corriol marca groga, ens mantenim per la cota 550. El camí va fent la volta per sota el Sallfort i tenim a la vista tot el recorregut que hem fet des de la sortida, la bateria de Tallaferro, la torre Madaloc i el coll de Vallauria.
Passem per la Font d'en Vergès i desprès el corriol passa pel túnel de les mines (el camí es pot seguir sense entrar al túnel). Més endavant passem per la font d'en Cassanyes i anem a sortir al coll d'en Verderol, direcció nord. Seguim cap al nord, per un bosc de grèvol gegant i arribem al coll de la Plaça d'Armes i al corral dels Porcs (refugi obert). Tenim molt a la vora la torre i seguim el corriol que hi puja, direcció nord, fins que hi som. El vent, aquí dalt es més fort i ens hi estem molt poca estona.
Desfem camí fins a la Plaça d'Armes i comencem a baixar pel corriol senyalitzat grog, cap al Rimbau. Primer, baixem corriol fins a trobar una pista. Aquí seguim baixant direcció est i anem fent dreceres a la pista. El camí està senyalitzat i ens porta fins a baix, a El Rimbau. Abans però, ens parem a dinar.
Ara ja només ens queda seguir la carretera asfaltada, fins al coll d'en Calvó, on hem deixat els cotxes.

Distància recorreguda          18,9 km.
Desnivell acumulat                884 m.