20170706

Port de la Bonaigua a Boren, pels estanys Garrabea i Rosari d'Àrreu

Avui, deixem l'hotel i fem camí de tornada a Girona. Però, tenim previst de fer una bonica caminada matinal.
Passem el port de la Bonaigua i uns metres més avall, a l'esquerra, hi ha un pla on hi poden aparcar uns quants vehicles. Aquí ens deixa el bus i comencem a pujar pel camí que s'endevina cap a NO i desprès girant a nord. Puja molt decididament, fent llaçades i quan guanyem el primer pla, desprès de la pujada, ja veiem a baix a la nostra dreta, l'estanyol rodó anomenat Bassa de Boscàs. Seguim en pujada suau pendent, deixant a dalt a la nostra esquerra, el Tuc de la Cigalera. Més amunt trobem uns estanyols petits i continuem pujant i més endavant, ja veiem a baix a la nostra dreta, l'estany Pudo. Assolim el punt més alt de la sortida, al Serrat de la Garrabea, des d'on ja tenim vista a baix el llac del mateix nom.
Comencem la baixada i primer trobem les Estanyoletes de Garrabea, on hi ha uns cavalls pasturant. Seguim la baixada fins al Estany de Garrabea, primer trobem un tram de blocs de pedra i també pel seu costat. Seguim la baixada i més avall, quan ja som a prop del Estany del Rosari, comencem a trobar a més de les fites, marques grogues al camí. Ara, cal anar seguint les marques, sent el tram més dificultós i on s'ha d'anar amb compte pels arbres caiguts, de no perdre les marques i baixar per les Escalirons. Un cop passat aquest tram, el camí està ben definit i va baixant a prop del riu, a estones a la nostra altura, altres bastant més avall, però sempre sentint el soroll de les seves aigües. El camí no para de baixar i quan ja som molt avall, trobem les bordes d'Àrreu, que deixem a la nostra esquerra i seguim el camí que ens portarà a la Mare de Déu de les Neus, una bonica ermita. Des de aquí, ens queden uns 20' fins a Boren, primer planejant i desprès en forta baixada, fins on ens espera el bus.

Sortida de travessa
Distància recorreguda     12,3 km.
Desnivell acumulat         + 361 m. i - 1.282 m.