20180823

BON PAS: Setcases a Puig de les Agudes per GR11

Aquest dijous, la colla del BON PAS, davant de l'amenaça de pluja per primera hora de la tarda, hem buscat fer una sortida que, no sigui molt llarga i a la vegada tingui un desnivell acceptable.
Per tant, i a primera hora, anem cap a Setcases, des d'on sortim per La Creueta, seguint el GR11 que puja decididament direcció est fins a dalt al Pla de les Bigues. Quan hi som, hem de deixar el GR girant cap al SO, anant a buscar el filat, per on continuarem sense deixar-lo, pel corriol amb marques grogues, fins a dalt el Puig de les Agudes, on fem parada d'esmorzar i fotos.
Decidim la baixada, fent-ho pel prat, sense camí definit,  primer baixant cap al S O i desprès, quan més avall tenim a la vista un camí, acabem de baixar girant cap a la dreta, direcció N O fins arribar a la font Roja. Aquí, ja caminem pel Pla Llobet direcció sud, pel camí que hem vist des de més amunt. Arribem al mirador anomenat Cubertat - hi ha una formació rocosa -. Desfem uns metres, per retornar al camí i ja seguim la baixada cap al oest per una pista que passa pel costat del Cim de Font Mora i més avall pel Serrat dels Plans. Uns metres més avall d'aquest últim lloc, hem d'estar atents, perquè la pista continua baixant, però aniríem a parar a Vilallonga.
Hi ha un punt marcat, on per la dreta. seguim direcció nord, el corriol amb marca PR, que primer planejant pel Bac de Meians i desprès fa una pujada d'uns 100 m. de desnivell fins a l'alçada de la Cabanya del Morral, on ja seguirem baixant fins a la carretera a la vora de Setcases. La seguim fins arribar als cotxes.
Val a dir, que dinem a Setcases i quan ja estem disposats a marxar, ens cau un xàfec, dels que val més no trobar a la muntanya....