20120613

Sortida de dos dies al Canigó amb la colla Centpeus del Pirineu.

Dia 9 de juny, travessia des de les mines de bateria fins al refugi de Cortalets. Sortim des de les mines de ferro de Batera, per la pista, fins al Coll de la Cirera, on agafem el sender GR10, que ens conduirà fins Cortalets. Passem pel Balcó del Canigó, Refugis de l'Estanyol i de Pinatell fins al Ras del Prat Cabrera. Aquí agafem una variant del GR, que va pujant direcció oest, passant per La Tartera i després ja fins al xalet de Cortalets.

Dia 10 de juny. Des Cortalets fins al poble de Py. Sortim de Cortalets, passant pel Pla dels Estanyols i anem pujant cap a Pic Jofre. Aquí el sender gira direcció sud pujant en diagonal cap a Roc dels Isards, la Portella i després fent ziga-zagues puja decididament fins la Pica. Després del merescut descans, fotos i reposar energies, baixem per la Ximeneia cap els Plans de Cadí i refugi Aragó. Seguim baixant, seguint novament el GR10 fins al refugi de Merialles, on vam parar a menjar.
Seguim la pista que va al costat de la zona d'aparcament de cotxes indicada com Py per Mattes Rouges. Seguim la pista durant uns 45 minuts fins a un pal indicador que descriu Col de Botifalla i Py a 4,6 km. Deixem la pista i baixem pel corriol de la dreta que ens conduirà fins Py després d'una baixada d'uns 800 mts.