20120714

Vall de Echo. Ibón de Acherito

Avui tenim previst recórrer una part de la vall d'Echo. Pugem des del camí de la casa de la Mina, pel barranc de Acherito, seguint el camí de França per Acherito. A l'inici, agafem un corriol que puja direcció O. És aconsellable agafar el que va cap al N més a prop del rierol, perquè l'altre ens fa guanyar massa altura, que després hem de baixar per unir-nos al que puja pel riu.
Anem pujant i guanyant alçada, deixant a la nostra dreta el barranc de les Foyas, per on baixarem per finalitzar. A la pujada deixem a la nostra esquerra el Mallo de les Ferreries i després arribem al dolmen de Acherito, per seguir cap al coll de Acherito, al capdavant, veiem el pic Sobarcal, deixant a la nostra esquerra el Mallo de Acherito. Pujant una mica més, s'obre un circ, des del qual contemplem el Sobarcal, el Petrechema i les agulles de Ansebere
Un cop al coll, contemplem tota la vessant francesa, plena de núvols que ens impedeixen la visibilitat, per sobre s'alça la Mesa de los Tres Reyes. Pugem cap al pic de Acherito, des d'on divisem direcció SE, tota la carena que hem de seguir. Degut al l'estat dels núvols pel costat francès, hem decidit no baixar al petit llac de Ansabere, perquè no es distingeix res. Seguim la carena que ens condueix fins al ibón de Acherito, amb una espectacular panoràmica des de dalt del coll. Baixem fins al llac, on fem un descans, aprofitant per contemplar aquella naturalesa en estat pur i prendre les pertinents fotos.
Seguim el camí de descens per les Foyas de Santa Maria, fins arribar al camí del barranc de les Foyas, per on acabem la baixada a la casa de la Mina i al cotxe.