20120828

27-08-2012 Tour del Gran Paradiso

Segon dia de travessa. Etapa del refugi l'Archeboc al refugi l'Epée.

Sortim des de refugi de l'Archeboc i ens dirigim direcció al col du Mont, segons el pal indicador que es troba a la vora del refugi, seguint el camí amb nombre 13, direcció est. Tal com anem pujant ens va guanyant la llum del sol i arribats bastant a prop del coll, podem veure a la nostra esquerra, direcció nord, al majestuós Mont Blanc, definint-se per sobre de la carena de muntanyes.
Arribats a dalt al coll, es veuen perfectament els vestigis de que allà hi va ser un punt fronterer. En Marc, ens fa adonar de les restes de trinxeres i els pals que aguantaven els filats a la guerra (son 2 € per l'informació, segons tarifa d'en Marc)
Tornant la vista enrere, tenim una magnifica panoràmica de la vall que varem pujar ahir i aquest primer tram. Al altre costat, ja entrem a territori italià i també la panoràmica es de una magnifica vall, on veiem en primer terme i a sota nostra, les restes de una edificació, possiblement un edifici de aquarterament. Desprès hi ha una depressió que ens impedeix de veure la fons de la vall, quedant al altre costat un massís on els pics sobrepassen els 3.000 m., quedant al davant nostre i a la mateixa alçada, el refugi de l'Epée, punt de la nostra destinació.
Emprenem la baixada fins al fons de la vall (-800 m.) seguint aquest camí numerat amb el 13. Allà hi trobem un grup de cases que conforme un nucli anomenat Truche. Arribats aquí, agafem direcció sud el camí 9A. Mes amunt, passem per un bosc protegit de làrix, amb arbres singulars de més de 500 anys. Seguim aquest camí que ens portarà, desprèsde pujar uns 600 m. més, al refugi de l'Epée.

Distància recorreguda: 15,6 km.
Desnivells acumulats: + 1.156 m. i - 839 m.

Cartografia: Carta dei sentieri 1:25000 nº 3 (Valgrisenche - Val di Rhêmes - Valsavarenche ovest)