20131115

Serra de Puig Estela i Serra de Santa Magdalena, des de Coll de Canes (Vallfogona)

Aproximació per la autovia, Banyoles, Besalú, Olot i carretera a Ripoll, fins a Coll de Canes, on deixem els cotxes a un terreny ample, al costat esquerre de la carretera.
Sortim direcció nord, passant al altre costat de carretera i pugem per una pista, marcada com a PR. Quan portem uns 500 m. recorreguts, a la nostra dreta, trobem una fita i marques de PR a la nostra dreta, que seguim per un corriol que puja força dret, fent llaçades fins al Puig Estela. Un cop assolit, contemplem la vista de tota la vall i la careta del altre costat, on es distingeix el Puig de Santa Magdalena.
Seguim direcció nord oest, per corriol que va carenant i que surt a una pista al Collet de la Fageda, seguim i passem pel Collet de la Ramada i Collet d'en Roca, seguint el PR fem cap al Coll de Pals i desprès al Collet de Cal Pollastre, trobem un camí que puja per la nostra dreta al coll i de seguida baixa al altre costat cap a l'esquerra. Seguim recte pel corriol que hi ha i passem pel Puig Vermell i anem a sortir al Coll de la Creu de Can Sibat (creu que hi ha a sobre d'una roca).
Aquí ens equivoquem i agafem un camí que surt al mateix coll seguint direcció oest (la que portàvem), però en aquest lloc, teníem d'haver agafat un camí PR que surt un poc més a la dreta del lloc on hem sortit al coll, direcció nord oest. Quan ens donem compte que no anem sobre el PR, veiem que va uns 120 m. per sota nostre i fem la baixada per un petit corriol que sembla fet pel bestiar. Trobem el PR i seguim cap a la Collada de les fonts de n'Orri, on aprofitem per esmorzar. Hi ha pal indicador amb els diferents itineraris.
Desprès, seguim el GR 3 que ens baixa fins a Vallfogona. Travessem el poble, direcció sud, anant a buscar el Pont Vell, i només passar-lo, trobem un indicador que deixa el GR, i ens dirigeix cap a Santa Magdalena, anem seguint les indicacions de diferents pals, passant pel darrera del Molí de Dalt, anant a sortir a una carretera ampla, que passem i seguim per una pista cimentada que acaba trobant el PR que ve des del poble. El seguim i anem a trobar el torrent de La Bauma, seguim amunt i trobem el càmping Masia de la Bauma. A la mateixa casa, a l'esquerra, hi ha unes escales per on puja el camí que ens portarà a Santa Magdalena. Sortim a uns prats, per on va la pista, seguim a la dreta i pocs metres mes endavant agafem a l'esquerra un corriol, que anirà fent drecera a la pista fins que hem de seguir la pista a la dreta i arribats a un punt a on hi ha una paret de roca a l'esquerra del camí, allà fem un gir a l'esquerra seguin un camí que ens portarà a dalt a Santa Magdalena, amb un tram final força empinat.
Baixem per la part de darrera de l'ermita, seguint el PR, i ens parem a dinar al Coll del Bosc. Seguim pel Pla dels Comptes, Pla Falgars, tot això carenant per uns prats molt bonics, i seguim baixant fins al Collet de la Verdura i ja enfilem per baixar al Coll de Canes.

Distància recorreguda               21,2 km.
Desnivell acumulat                     986 m.