20140112

Pic de la Dona

Sortida de la Colla L'Isard, de Bescanó.

Arribem a Vallter a les 09:00 hores aproximadament, trobant un dia molt bo en quant a temperatura i estat del cel, però amb molt menys neu de la que desitgem.
A les 09:15 ens posem amb moviment cap a les instal·lacions de Vallter 2000, on encara fem una petita parada per anar a lavabos abans de sortir.
A la vista de que altres grups que surten al davant nostre, es calcen els grampons, la major part del grup també ho fan al poc de sortir de l’estació. Com l’estat de la neu es bo a primera hora del mati i donat que ja esta força trepitjada, anem pujant pel Pla de la Portella i per la canal del Clot de la Portella cap a dalt a la Portella de Mantet. La pujada la fem molt tranquil·lament i en poc mes de un hora som a dalt, on aprofitem per esmorzar.
Seguim camí girant cap al Pic de la Dona i des de La Portella fins a dalt, només trobem alguna petita clapa de neu. Anem pujant poc a poc fins al Pic de la Dona i desprès de les fotos de grup, seguim un tram direcció al Coll de la Geganta. Plantegem la possibilitat de arribar fins al Coll de la Geganta i baixar fins al llac de Bacivers i finalment decidim no fer-ho perquè a la part fonda sembla que hi ha la neu que falta als cims i com no tots els membres del grup anem equipats amb raquetes i desprès la baixada cap a Vallter pel Coll de la Geganta tampoc ens sembla molt apropiada, decidim de apropar-nos cap al inici de la Serra Gallinera i tornar cap al Pic de la Dona i baixar per on hem pujat. Anem fent el retorn i a la baixada pel Clot de la Portella, la neu ja es més tova i en algun lloc, ens enfonsem un xic.
Poc a poc, anem baixant i finalment tornem a entrar a l’estació a les 15:00 h., desprès d’haver gaudit d’una bonica matinal pels cims de Vallter.

Distància recorreguda              9 km.
Desnivell acumulat                    615 m.
Temps efectiu, sense parades   3 h. 51'

Enllaç a la traça  http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5940214

Enllaç al àlbum de fotos