20140715

Garrotxa: Sant Bartomeu de Covildases

Dia boirós i humit. Hem quedat amb el company Miquel per fer una volta matinal per la Serra de Curull.
Deixem un cotxe al Coll de Bracons i l'altre a uns dos kilòmetres més avall, pel costat de Osona, a una corba pronunciada a l'esquerra, que fa la carretera.
Es un camí que puja i manté restes de pintura de color blau, i que anem seguint direcció NO i desprès O. El seguim fins al Coll de la Coma del Coll, amb intenció de pujar al Puig del Àliga, però com la boira persisteix, en desistim de pujar i desfem un tros de camí per anar direcció NE cap al Coll de Joan. Arribats al coll, agafem un camí que comença a baixar per la nostra esquerra direcció N., i que va a parar a una pista que seguim cap a la dreta i ens va baixant fins a la riera de Sant Bartomeu. La creuem i girem a l'esquerra uns metres, per agafar a la nostra dreta el camí de pujada cap a Sant Bartomeu, marcat amb color grog.
Arribem a Sant Bartomeu de Covildases i aprofitem per descansar i beure. Seguim camí fins a un encreuament, on hi ha senyalització. Agafem direcció Font Tornadisa, que ja es GR. Anem seguint la pista que ens puja fins al camí a la Font. Com queda uns 200 m. més enllà de la cruïlla, els fem per arribar-hi. Aquest any, com es plujós, està sortint un bon raig d'aigua ben fresca.
Desfem el camí i seguim el GR direcció cap al Coll de Sant Bartomeu, per continuar baixant direcció al Coll de Bracons, on tenim el cotxe.
Una bonica volta per passar un matí fresc i estirar les cames.

Sortida no circular (per estalviar un tall de carretera)
Distància recorreguda                12,1 km.