20140709

Valle de Tena: Llacs Arriel i Respomuso, des de La Sarra

Avui, el dia continua com ahir. El cel està tapat de núvols i boires. Ens desplacem des de Sallent al pantà de La Sarra, on deixem els cotxes al aparcament, situat a l'esquerra de la presa.
Agafem el GR-11 que segueix pel costat del pantà i ens aproxima a la part final del mateix, al punt anomenat Puente de las Faxas, on a través d'un pont es passa a una zona de aparcament i lleure on hi ha un bar.
Seguim pel GR, pel marge esquerre del riu, pel Llano de Corralones, per anar guanyant altura cap a Las Tornalizas i anar pujant fins creuar el riu que baixa pel Barranco del Garmo Negro, per arribar al Paso del Onso, lloc on el riu Aguas Limpias baixa per un congost. Desprès, entrem a una zona de fageda i sortim a un pla anomenat Plano Cheto. Des d'aquí ja tenim vista a l'esquerra, de la caiguda d'aigua dels Arriel. El camí segueix fins a tenir que passar per sobre les pedres del Barranco de Arriel i tornem a guanyar alçada, per arribar al punt on hi ha un pal indicador, que senyala a l'esquerra el camí cap als llacs i el que segueix cap a Respomuso.
L'agafem i de seguida s'enfila per una paret de pedra, que es puja bé, i va guanyant ràpidament altura, per anar a parar per sobre del salt d'aigua. Aquí, la vall s'eixampla i tenim a la vista el coll on hem d'anar a parar, desprès de pujar per una tartera, al altre costat de riu. Abans, fem un descans per menjar i beure.
Anem seguint el camí marcat per fites, amb moltes llaçades que ens pugen a la part alta de la tartera i arribem al peu del primer llac.
Aquí a dalt ens comença a caure un pluja fina. Seguim camí fins al segon llac, que encara manté una zona gelada a la seva part central. Aquí la pluja es converteix amb aigua neu i molt fred. Al poc, ja para de plovinejà, però el cel segueix tapat. Seguim camí cap al E. direcció al Respomuso i a la poca estona, ja el veiem des de molt lluny. Seguint camí ens hi apropem poc a poc, fins arribar-hi.
Aprofitem per dinar, doncs sembla que es vulgui trencar i aclarir el cel. Si fa bo, pensem de pujar per els pics Musales i baixar per l'altre costat. Mentre, el cel es torna a tancar i quan es hora d'emprendre camí, decidim que no hi anirem, doncs està tapant-se i torna a amenaçar pluja. Plovineja un poc, però de seguit deixa de fer-ho. El cel segueix força tapat, així que agafem el GR de baixada i l'anem seguint fins al punt on l'hem deixat aquest matí, per a partir de aquest punt, desfer el camí fins als cotxes.

Distància recorreguda               21,1 km.
Desnivell acumulat                    1.023 m.