20151230

L'Albera: Portbou - Querroig - Cerbère

Avui hem fet la última sortida d'aquest any a muntanya. Hem tornat a repetir la combinació del viatge amb el tren, amb la nostra caminada. Avui, sense estar-hi companys que hi participen habitualment, ens hem ajuntat fins a 20 caminants.
Sortim de Girona amb tren fins a Portbou, on comencem a caminar baixant al poble i anant fins a vora mar. Quan som al passeig de mar, anem a buscar unes escales que pugen per la nostra esquerra i on està indicat:camí de Cerbère i marca groga. Anem seguint amunt i quan som a dalt, seguim tot el carrer Sant Jordi fins a la seva part més alta, on fem un gir a l'esquerra i el deixem. Continuem pujant girant cap a (N). Passem pel costat de Can Rossend i seguim la pista marcada que va girant a (NO) fins a Can Marian, molt a la vora del Coll dels Belitres .
Aquí, seguim la pista que puja cap al (O),  el camí passa per sobre, carenant i seguint les marques grogues, es per on va la major part del grup. Uns pocs, seguim aquesta pista que ens apropa més ràpidament al Coll del Frare, on ens ajuntem tots un altra vegada. Seguim pujant per camí que ens portarà fins al Coll de la Farella, punt per on baixarem desprès cap a Cerbère.
Ara, seguim corriol amunt i amb una pendent exigent, fins arribar a dalt el castell de Querroig. La boira de marina, que se'ns ha tirat al sobre, ens impedeix gaudir de la esplèndida vista que hi ha des de aquest cim. Desprès de una poca estona, aquí dalt, desfem el camí fins al Coll de la Farella.
Aquí comencem a agafar el camí que baixa cap a l'esquerra i més avall girar a la dreta per anar seguint un altre més principal. En tot moment tenim a la vista Cerbère, pel que la orientació es fàcil. Anem baixant per la pista, fins a un punt que hi ha un camí que baixa entre mig les vinyes fins a baix a la vall i ja anem seguint-lo fins a la entrada del poble, on passant pels passos soterrats a les vies, anem a sortir a la rue Dominique Mitjavile, que ens porta fins a la vora del mar. Aquí acabem la sortida.
Fem parada de dinar i desprès ens anem a l'estació de tren, on agafem el tren que ens porta a Portbou on fem canvi de tren per tornar a Girona.

Sortida de travessa
Distància recorreguda        11,8 km.
Desnivell acumulat              720 m.