20161126

el Taga, per Sant Martí d'Ogassa

Sortida amb la Colla Excursionista l'Isard, de Bescanó.
Avui, la sortida programada era anar al Taga, però per Sant Martí Surroca. Quan hem arribat a Ogassa, hem pres la decisió de canviar-la, degut a que la situació del temps era pitjor que el pronòstic. Començava a caure un plugim i encara que no semblava que era per ploure molt, hem decidit anar per Sant Martí d'Ogassa i fer-ho més curt. Deixem els cotxes al aparcament de la vora de la ermita.
Comencem a caminar, seguint la pista asfaltada i pugem pel camí clàssic, que surt a la dreta, quan ets a l'altura de l'ermita i està marcat amb varies marques, anirem seguint la rodona (blanc i verd). Als pocs metres hi trobem primer una tanca de filat i més amunt un pal indicador i un camí a l'esquerra, que es per on tornarem. Natros, seguim a munt per la dreta, i aviat arribem al abeurador de  la font del Freixe. Continuem pujant pel sender direcció nord i aviat comença a fer llaçades per guanyar ràpidament altura. Al tram final de la pujada, el sender enfila una diagonal direcció NO, fins a la Portella d'Ogassa. Val a dir, que des de baix a la font ens ha començat a nevar i ja tenim tot el terra ben emblanquit.
A dalt la Portella, a cara nord, hi ha restes de la nevada anterior, que estan ben glaçades i cal anar en molt de compte quan, seguirem el sender cap al oest, per la Coma Llonga. Es el tram més dificultós i sempre que podem, mirem de trepitjar per la zona herbada. Quan ja hem de començar a enfilar el tram final cap al Taga, pugem mes a la vora de la vesant sud de la muntanya, on va ventar la neu i està millor per caminar. Així, arribem al nostre objectiu. La boira, ens torna a impedir contemplar cap vista i desprès de les fotos, ens anem cap a baix.
Desfem uns 330 m. i desprès ens decantem a la dreta, per anar a buscar el camí que baixa direcció sud, cap al Coll de Jou, passant pel Pla de les Cabanes, que sembla estar menys glaçat. Quan arribem a baix la pista, girem a l'esquerra i la seguim uns metres. Abans d'arribar al refugi Sant Jordi, ens decantem a l'esquerra per anar cap als prats, direcció est, i trobar el camí marcat amb marca groga, que passant pel Pla de Mitjavila, ens portarà cap al Serrat de la Puella i anirem baixant fins a sortir a la cruïlla del camí per on hem pujat al matí, que hi ha el pal indicador. Ara, només hem de acabar de baixar uns metres fins al cotxe.

Distància recorreguda          7,8 km.
Desnivell acumulat                712 m.