20161103

Puig de les Agudes, des de Vilallonga de Ter.

Avui, hem programat la sortida al puig, des de la població de Vilallonga de Ter. Deixem els cotxes a dintre el poble, al carrer de sant Domingo i comencem a caminar cap a la església i l'Ajuntament, pujant pel carrer Major i una vegada passat l'Ajuntament, girem a l'esquerra pel carrer de la Grau, on pugem per unes escales, dirigits a les Roquetes. El paratge es curiós i hi ha unes escultures de una bruixa i un drac. Arribem a dalt, al Pedró de les Fou-Fou i a la pista asfaltada de les Roquetes, per on seguim fins a el Quer, unes cases que hi ha més amunt. Aquí ens trobem una tanca, que no ens deixa seguir la pista amunt. Retrocedim uns metres més avall de les cases i agafem a la dreta un camí que va a parar a una canonada, per on al costat hi pugen unes escales, que natros seguim. Més amunt, deixem les escales i pel mig del camp, anem a trobar la pista per on no hem pogut passar. Ara, la seguim tota l'estona, pujant i passem per la vora de la font de l'Esclop i gairebé un kilòmetre desprès, la pista fa una bifurcació, seguint cap a la dreta. Hem d'agafar cap a l'esquerra per dirigir-nos a la Serra Llevada i seguint més amunt arribem al turó de Sant Pere. Aquí, la pista gira cap al nord-oest i més amunt quan hem passat el turó de Cubertat (1.761 m.) anem a parar a un prat, on ja agafem un corriol que surt direcció nord entre els pins i ens porta al Pla Llobet; un altre prat, on aprofitem per esmorzar.
Desprès ens queden uns pocs metres de pujada pel prat direcció nord-est per assolir el Puig de les Agudes (1.976 m.) el punt culminant de la sortida. Fem vista a tot el nostre voltant i fotos de grup, per desprès emprendre la baixada pel costat del filat cap al Pla de Sant Joan. En aquesta baixada, la traça no baixa ben be pel costat del filat, perquè aprofitem per repassar sota els pins i collir algun bolet. Ens re-agrupem al Pla de Sant Joan i aquí deixem la pista, que segueix cap a l'esquerra, per seguir recte al davant nostre cap a un petit turó que tenim a la vista. Ara, el sender segueix baixant pel costat d'un filat cap a la Collada dels Homes Morts, on seguim per un camí que gira cap al nord-est i que passa per la font de la Llosa i seguim fins a anar a sortir a una pista, on hi ha un pas canadenc. Tenim a la vista Llanars i des de aquí hi podríem baixar. Natros, seguim la pista cap al oest i anem seguint-la una bona estona fins a la Roca Pollosa. Aquí, fem una drecera, baixant per la nostra dreta un corriol per dintre bosc. Quan tornem a trobar la pista, no hem de creuar el filat, si no que a la nostra dreta surt un sender marcat amb blau i blanc que hem de seguir direcció (NO) per dintre bosc. Passem una primera tanca de filat i quan arribem a la segona, i tenint a la vista a baix a l'esquerra, can Huguet Vell, no l'hem d'obrir, si no que baixem seguint les marques el sender que ens portarà fins a la casa, on fem parada per dinar a la vora de la ermita del Roser, que està a sobre de la casa.
Seguim camí per la pista i uns 170 m. més enllà hi ha una bifurcació. La pista, segueix baixant i arriba fins a la carretera, per on podríem tornar a Vilallonga. Natros, per no fer aquesta tornada en part, pel costat de la carretera, hem decidit de seguir per un camí que surt al mapa Alpina del Costabona, que portem. aquest camí segueix recte per aquesta bifurcació, per una feixa on hi ha aiguamolls. Seguim per aquest camí i anem a sortir a la part baixa d'un prat, on caminem a la vora d'un filat fins al altre costat de camp, on hem de passar un filat. La feixa, segueix i el camí ja comença a estar brut de matolls i bardisses, però l'anem seguint. Pel que veiem es un camí que fa molt temps que s'hi passa i s'està quasi perdent. Es una llàstima, perquè son uns 400 m. que està quasi impracticable, però desprès ja segueix una pista de bosc, que baixa fins a Can Huguet, a tocar ja del poble. Girem a l'esquerra, com si anéssim cap a baix la carretera, però abans, i sota un oratori que hi ha, girem a la dreta, al carrer sant Domingo, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda        16,3 km.
Desnivell acumulat              946 m.