20180215

BON PAS.- Selva de Mar - Serra Verdera - St. Pere de Rodes - La Vall de Santa Creu

Una molt bonica sortida i un dia molt bo per fer-la, es el que ens trobat aquest dijous, la Colla del BON PAS.
Sortim des de l'aparcament que hi ha a la vora de l'Arola (Cruïlla a Selva de Mar) i agafem el camí que va cap al poble. Sortim del poble pel sud i pugem fins a l'ermita de Sant Sebastià, on també hi es el cementiri. A la cruïlla, agafem el camí de l'esquerra (S)  sortint a una camí que seguirem a l'esquerra (E) baixant i passem a la vora de la Font dels Lledoners. Acabem sortint a una pista que seguim a la dreta (S) i que ens porta planejant, fins al Mas de l'Estela (Celler). A partir d'aquí, ja comença la pujada en força pendent i direcció (SO), seguint el curs del Rec dels Quindals, passant més amunt, a la vora de la Font dels Quindals i el Dolmen del mateix nom. Des de aquest, i amb una bona vista, aprofitem parar per esmorzar. Seguim pujant decididament fins a dalt la carena de la Serra Verdera, on trobem el camí, que direcció nord, ens portarà fins al Castell de Sant Salvador, punt culminant de la sortida. Durant tot el matí hem gaudit de bones vistes i des de la carena, a les dues vesant. Ara, aprofitem per badar una bona estona, mirant més espai tot aquest bé de Déu, que tenim al voltant.
Seguim camí direcció cap a Santa Helena (NO). Es el camí que arriba a Mas Ventós. Abans d'acabar d'arribar-hi, ens desviem a la dreta, pel corriol indicat cap al menhir i ermita de Santa Helena. També des de aquí hi ha una bona vista a la costa.
Seguim cap a St. Pere de Rodes i pel camí que baixa per la part nord del monestir, cap a la Font dels Monjos, seguim el seu recorregut, que travessa la carretera, i segueix fins a La Vall de la Santa Creu, on aprofitem per dinar, a la Plaça de la Font.
Desprès, continuem baixant pel camí que surt des de on som, fins arribar a baix la carretera. La seguim uns metres a l'esquerra, per desprès travessar i continuar pel camí que ens acabarà de portar fins a vora mar, on seguim el camí de ronda (GR 92), fins on tenim els cotxes.