20180419

BON PAS: Costa Brava. Platja de La Fosca, a Tamariu

Aquest dijous, el temps s'ha confabulat amb natros. Una preciosa sortida a la Costa, amb un mar com un mirall, un bon solet i moltes ganes de caminar, desprès de saltar la passada setmana. Un bon viatge amb el bus  de Pacheco, que ens ha permès poder fer la travessa.
El bus, ens deixa a la platja i comencem a caminar direcció est, cap al Castell de S. Esteve del Mar, tot seguint el camí de ronda. Continuem cap a la platja de Castell i a continuació pugem cap al poblat ibèric i la Foradada de Castell. Sempre seguin el camí de costa, continuem pel Puig d'en Roure i Cala Canyers. Anem fins la punta de Canyers i Cala Corbs, i sempre pel camí de ronda, passem per Cala Estreta, Cala d'en Remendon, Cala de Roca Bona, Cala de Cap de Planes, la Platja del Crit, des d'on fem una pujada per anar a sortir a sobre ses Negres, la Cala d'en Massoni i a vista del Cap Roig.
Ens tornem a endinsar cap al Poble del Rus, i les instal·lacions del Castell i Jardí Botànic de Cap Roig i entrem cap a Calella on al arribar a mar, ens apropem fins a la platja del Golfet. Desfem aquest petit tram i continuem cap a nord, passant per la Cala d'aigua Dolça, la Roca Vermella, la Cala de la Font d'en Roques, el Castell d'en Niell, Roca Vermella, Platja de Sant Roc, Port Pelegrí, Platja d'en Calau, Port Bo, Port de Malaspina,
Platja del Canadell, Punta de la Torre i seguint el camí de ronda, fem cap a Llafranc.
Passem la platja i el port i ja pugem decididament cap al far, agafant un corriol de drecera. Des de dalt al Far, la vista a mar, es espectacular.
Continuem pel camí, que passa per sobre la Cala de Gens i l'Endevallada, la cova del Tabac. Sempre amb vista a mar, per sobre del penya-segat, anem a baixar cap a la Cala Pedrosa, on parem per dinar.
Desprès, toca tornar a pujar i seguir cap a La Musclera, Sa Planassa del Mig i la Punta des Burro, des d'on ja tenim a la vista la platja de Tamariu, on arribem en poca estona.
Una molt bonica sortida, la que han organitzat els nostres companys Carme i Jordi.

Sortida de travessa
Distància             16,3 km.
Desnivell acumulat   656 m.