20180426

BON PAS: Garrotxa. El Martanyà i Coll Roig per Sadernes

Una sortida que ens ha requerit comptar al el permís per circular per la pista de Sadernes, que ens ha gestionar el nostre company Francesc.
Sortida des de les Planes de la Muntada, travessant la riera i un 450 més enllà, deixem el camí cap a St. Aniol i agafem, a la dreta el que puja cap a Can Ferriol i que va en paral·lel a la riera del Tumany. Anem pujant, direcció est cap a les Marrades i fem cap al Roure de Ca n'Agustí de Riu.
Agafem el camí que surt des del roure direcció nord i que gira als pocs metres cap al oest. Hi ha una cruïlla, que hem de seguir pel camí que puja a la dreta i fem cap al Cingle Trencat, per pujar decididament fins a sota el Martanyà. Aquí, a la zona més plana, anem seguint les pintades de color vermell que hi ha als arbres, per pujar per l'altre costat, a dalt al Martanyà.  Es un cim que no es agraït en quant a les vistes que pot oferir, perquè els arbres en tapen bona part.
Baixem desfent un tram de camí i en arribar al pla, agafem direcció nord un camí amb marques blaves que de seguida comença a baixar en direcció NE. La baixada, te trams força drets. Hi ha un lloc, on les marques i camí segueixen cap a la dreta sense guanyar gaire alçada (seguint-lo aniríem a parar a sobre una cinglera, sense sortida). Continuem baixant pel camí i encara que si estem atents, veiem més avall nostre una senyal de pedres posades entre branques d'una alzina, seguim de baixada pel camí, encara un tram més, fins arribar a una tartera, on el camí sembla que segueix cap al est. Natros, aquí fem un gir cap al oest i en principi planejant, fins a trobar un altra vegada les alzines amb pedra entre branques, que ens indiquen el camí. De seguida, comencem a baixar. Es distingeix alguna pintada vella amb color ocre a alguna pedra , passem a sota una paret de roca i més avall, fem un altre gir cap al est. Més endavant i avall, a un altra tartera, el camí que seguim continua baixant en la mateixa direcció i un altre menys fresat, trenca pujant un poc cap a la dreta. Continuem per aquest segon, que continua sense perdre gaire alçada, fins al coll Roig, per on passa el GR 11.
Ara, seguim cap al est el camí que baixa fins a la riera del Tumany i que desprès gira cap al sud per anar pujant a la vora de la casa el Tumany, el Pujant d'en Guies i la Placeta Blanca. Des de aquí, comencem a baixar per La Presa fins a la vora de ca n'Agustí, fent parada per dinar.
Desprès, seguim per mig del prat, direcció oest,fins a trobar el roure monumental. A partir de aquí, ja desfem camí fins als cotxes.

Distància             12,8 km.
Desnivell acumulat   852 m.