20190801

BON PAS.- Vallter-Barraca de Tirapits-Crestes:Infern, Fresers i Bastiments.

Avui, sortim des de Vallter. Travessant les pistes, ens dirigim direcció sud-oest, cap al Coll de la Marrana. Una vegada hi som, seguim el GR 11 direcció oest, fins a la Barraca de Tirapits, on el deixem. Des de la barraca, fem una diagonal, seguint camí cap a la carena i ja enfilem la cresta i anem passant el Pic dels Gorgs i desprès fem una anada i tornada al Pic del Infern.
A partir d'aquest punt, la cresta es complica per gent no acostumada a grimpar i desgrimpar, ja que hi ha algun pas un xic complicat. Cap dificultat, si ja s'hi té pràctica. Això si, la ruta es lenta perquè cal anar sempre molt atent on posem els peus.
Seguim el camí direcció est, cap al Portell dels Gorgs i el Pic de Fresers. Desprès ve una baixada en forta pendent fins a la Collada de Comamitjana i a partir d'aquest punt, ja emprenem la pujada cap a Bastiments, per camí també complicat per la molta pedra solta que hi ha. Arribats a dalt el cim, fem les fotos de rigor i com s'està tapant per moments per la boira, emprenem la baixada (direcció est) per l'esquena d'ase i Coll de la Geganta.
Aquí agafem el camí que baixa primer direcció sud i desprès gira cap a est pel Pla de la Regalíssia i ja baixa direcció sud-est fins a l'estació de Vallter, que tenim a la vista.