20191019

COLLA ISARD.- EL FERRAN, des de Oix.

Una bonica sortida per la Garrotxa. Aquest dissabte, els Isard ens desplacem fins a Oix i deixem els cotxes al aparcament del camp de futbol.
Sortim caminant pel costat de la riera, direcció NE fins al Pont Romà, per on travessem al altre costat de riera. Ara, seguim el camí direcció al Pont Trencat. Un cop el passem, seguim direcció a la Mare de Déu d'Escales, on hi fem parada per esmorzar.
Continuem el sender que va per sobre de l'ermita cap al Coll de la Bassa, per seguir desprès direcció a Plansesserres, on el camí fa un gir a NO. per anar al Coll de Terres. Aquí ja enfilem el camí de pujada cap al Ferran i quan som a dalt, hem d'anar donant la volta per anar a buscar la vesant de Talaixà i acabar d'enfilar cap a dalt el cim. La vista s¡ho val!
Comencem a fer baixada cap a Talaixà, pel sender en forta pendent que comença a baixar molt a la vora del cim. Hi ha un lloc de pas on està equipat amb cable folrat, per poder agafar-s'hi a la baixada. Arribem al coll de Talaixà i ens apropem al refugi del CEO i desprès fins a l'ermita.
Comencem el camí de baixada cap a la vall d'Hortmoier, seguin el GR 11. Un cop a baix, travessem la riera, per la palanca de Samsó i desprès ens dirigim direcció sud o seguin la pista, fins al Pont Trencat, on tanquem el cercle. Ara cal desfer el camí fins al aparcament on tenim els cotxes.