20191005

COLLA L'ISARD.- Tapis - Els Vilars - M. de Déu del Fau

Aquest dissabte, amb un bon dia per caminar, per temperatura i sol, hem gaudit d'una bonica sortida per Tapis.
Comencem a caminar, des del mateix poblet, baixant a la carretera i al altre costat, comença el sender que baixa pel seu costat (E), anem seguint un camí d 'Itinerànnia, anem a sortir a una pista que queda molt a prop de la carretera. Natros, hem seguit aquesta pista per un camí marcat a mapa. ARRIBATS A AQUEST PUNT, NO SEGUIU LA TRAÇA. El camí, al principi està encara bé, però quan ja som a baix queda molt brut i hem passat com hem pogut. MILLOR FER L'ALTERNATIVA MARCADA AL MAPA EN VERD, QUE BAIXA TOT SEGUINT UNA PISTA I ENLLAÇA AMB EL CAMÍ QUE HEM SEGUIT.
Seguim pujant la pista direcció est una bona estona, fins arribar a l'ermita de Sant Pere dels Vilars, i desprès de passar la casa que hi ha a la vora de la ermita, agafem un corriol que puja per la dreta (pintura blanca i verda) que travessa una primera pista (pal indicador pintat blanc i verd) i desprès quan arriba a la segona (Collada dels Gessos), la seguim cap a la dreta durant 1,65 km. fins a una corba molt tancada de la pista, la seguim i aviat passem a la vora d'un gran teix, arribem al començament del corriol - a la dreta i pintura groga - (hi ha sacs amb sorra) que ens acabarà de pujar a la Collada del Fau, i des de aquí, seguint a l'esquerra, a la Mare de Déu del Fau. La vista que ens ofereix aquest mirador, es preciosa i el dia ens permet gaudir-la.
Retornem a la Collada i ara seguim el corriol que va cap al (NO) pintura vermella i també groga. Anem carenant la Serra de Bac de Grillera, fem la desgrimpada de la roca Grillera (hi ha alternativa per corriol lateral), passem pel Castell, pic més alt del recorregut. Seguim el camí (O), marca groga (Itinerànnia), que ens va baixant. Tenim a la vista, a baix a la nostra esquerra, la casa La Fiola, que hi hem de anar. En aquest tram, cal anar amb compte, perquè el camí segueix baixant en la direcció que portem, però natros, a un punt on hi ha una pedra al terra pintada per girar, i també indicadors a un arbre, seguim baixant cap a l'esquerra i el corriol ens portarà a la vora de La Fiola (ens queda a l'esquerra). Passem una feixa i el camí segueix per sota un marge(hi ha una pedra i un indicador a un arbre, girant a la dreta (N) i continua la pintada groga d'Itinerànnia. Ens portarà fins al Mas dels Horts primer i desprès a S. Cristòfol dels Horts (en runes).
Seguim el camí i arribem al Coll dels Horts (molt a la vora de la carretera). Girem a la dreta direcció est i desprès d'una zona amplia per aparcar, de seguida trobem un altra cruïlla i continuem pel camí indicat com a camí de la Retirada (color grog i blanc i verd). La pista comença planejant, però poc més enllà, ja va de baixada i cal anar en compte perquè aquest camí a la primera corba tancada, segueix per un corriol que baixa direcció nord i deixa el més ample que baixa fent una llaçada . Desprès, aquest corriol va girant cap a NE i anem seguint les pintades blanques i verdes. Arribem a un lloc, on en corriol surt a un camí més ample i més enllà, el camí de la retirada, segueix indicat cap a Maçanet de Cabrenys. Natros girem a l'esquerra i acabem de  baixar cap a la riera dels Horts, que passem i comencem a pujar fins a trobar la carretera, ja a la vora de Tapis.

mapa Alpina. Alt Empordà.