20200910

BON PAS.- Falgars d'en Bas - La Bastida - Ayats - Cabrera

Aquesta sortida d'avui, la vàrem fer l'any passat a la trobada de clubs que vam organitzar Cims per la Llibertat al Puigsacalm. Fem l'aproximació fins a Falgars d'en Bas. Des de La Rectoría, on hem deixat els cotxes, sortim caminant direcció SO pel camí indicat a Cabrera. Quan arribem a la primera cruïlla, deixem a la nostra esquerra el camí que va cap a La Codina i agafem el que es dirigeix cap al torrent de La Faja direcció SO, fins arribar-hi. Desprès, el travessem i comencem a pujar primer direcció SO i desprès sud, fins arribar al pla on es troba la casa els Sangles.
Continuem direcció sud fin a trobar el GR 151.1 i el seguim cap al collet de Saiols i un xic més endavant ja deixem el GR i comencem a enfilar-nos direcció sud, cap a dalt la Bastida, on fem parada per esmorzar.
Continuem cap al coll de la Bastida i enfilem pujada cap als Aiats, fins al mirador de Pla Xic. Seguim cap al NO, passant a la vora de les Cabanes d'Aiats i baixem cap al coll de Bram i continuem fins arribar al collet de Cabrera. Com avui, el terreny es força humit per la pluja d'ahir i per evitar relliscades, decidim fer la pujada pel camí de les Marrades fins a dalt al Santuari i desprès de fer un descans, fem la baixada per les escales, variant la ruta anterior.
Un cop som a baix, tornem a agafar direcció nord, un camí que queda entre la pista -a baix a la dreta- i el que hem agafat per anar a les Marrades. Es un camí transversal direcció nord que va sota bosc i ens portarà fins a on baixa el de l'Osca. En arribar a aquest punt, deixem el camí que portem i agafem a la dreta el baixant direcció NE i N fins a trobar la pista que va fins a les escales de Cabrera. La travessem i ens dirigim a la casa abandonada de la Faja. Desprès de passar-la, seguim el camí, sempre cap a la dreta -direcció nord-, deixant a la nostra dreta el Serrat de les Bioteres, donant-li la volta fins a la Plana de l'Àliga i tornant per l'altre costat direcció SE. Passem a la vora de la font Sorda i seguim cap al Port de la Faja. Ara pel camí més evident i direcció sud, fins a les Fonts del Fluvià i més avall, el Molí de la Faja. Passem pel camí que va per la cara est de la casa i ja tota la estona caminant de baixada direcció est, passem pel Puig de les Cabres, la Creu Llobí i  poc abans de tancar el cercle de la caminada, ens enredem un xic perquè en lloc de decantar-nos a baix a l'esquerra on es veu el camí, seguim la carena i anem passant bé pensant que per l'altre costat també tindrem bona baixada, però no es així i tenim d'anar baixant com podem fins a la pista, on ja tanquem el cercle per on hem passat al mati. Direcció NE, de seguida tenim a la vista Falgars.

mapa ed. Alpina. Collsacabra

distància               14,3km.
desnivell                744 m.
temps caminant    4 h. 48'

fotos Joan https://drive.google.com/drive/folders/1WmznKqcTyy2O4k4O6JQTE1PZi0S66qUp?usp=sharing