20200924

Can Nou - coll de Daina - Can Padern - Tuta de la Pólvora - coll de Bassegoda- Can Nou

Degut al semi-confinament, ens veiem forçats a sortir en grup reduït. Avui, fem una sortida de Garrotxa, de les que cal estar acostumat a resseguir camins poc senyalitzats. Aquesta sortida la fem seguint les recomanacions de Jordi Freixas
Deixem els cotxes a prop de can Nou i comencem a caminar pel GR 11 fins arribar-hi. Seguim el GR fins a trobar a la dreta el camí marcat amb groc que puja al coll de Daina i que seguirem fins a dalt. Natros, decidim no pujar al Roc Major, com recomana i seguim de baixada a trobar la pista, al collet del Ras. La seguim, de baixada fins a la segona corba, on la deixem per fer una anada i tornada a un mirador situat a sobre l'escaler de can Coll. La vista des d'aquest punt és espectacular.
Tornem a la pista i la seguim cao al oest. A la primera cruïlla, seguim la pista que baixa a la dreta, per anar a can Padern. El camí que hem de seguir, surt des del davant de la casa i baixa cap a la riera. Està molt tapat de rinxols que hem de tallar per obrir pas. Una vegada passem al altre costat de la riera, ja veiem fites de pedra que anem seguint per enfilar-nos a sobre de la cinglera i anem seguint el camí marcat a mapa fins al punt on hi ha una canal per baixar. Fem la primera baixada i desprès anem seguint fites que trobem de baixada direcció est, fins a trobar una segona canal amb més desnivell que l'anterior. Quan som a baix, i resseguint la paret de la cinglera, de seguida som a la Tuta. Es un cova de grans dimensions amb formacions estalagmites.
Fem el camí de retorn, desfent camí fins a can Padern. Encara que hi ha un altre camí, ens sembla que pot estar complicat el seu tram final i decidim d'anar segurs.
Un cop som a can Padern, retornem a trobar la pista principal i ara la seguim fins al coll de Bassegoda, on ja seguim el GR 11 direcció est, de baixada fins a can Nou, passant primer pel refugi Bassegoda.