20210607

Colla BON PAS: El Mont per Sta. Maria de Segueró

Aquest dijous, hem organitzat una sortida que feia temps que volia repetir perquè en feia molts anys que no hi anava per aquella zona. Hem arribat amb els cotxes fins a sota Sta. Maria i els hem deixat a una zona on en poden aparcat uns quants.
Comencem a caminar passant per la paret lateral del darrera de l'església i ja trobem e camí ben senyalitzat amb marques grogues i d'altres verda/carbassa que ens porten a dalt la carretera. La continuem a la dreta un petit tram i ja trobem l'indicador de pujada cap al Mont.
Anem seguint aquest camí de pujada i més amunt trobem a la nostra dreta, el pedró de St. Macies, on hi ha una cruïlla. Seguim direcció NO sempre marca groga de pujada i arribem al segon pedró, el de St. Miquel. Fem petit descans, i seguim el camí que ens puja a la carretera, a l'alçada de l'aulina Reclamadora (monumental).
Ara, hem de seguir un tram de carretera fins al trencant de can Falgars, continuant desprès per pista de terra i passant per can Falgars, l'Anunciació (capella), la font i a la vora de varis arbres monumentals, seguint la pista. Més endavant deixem a la dreta un corriol que baixa cap al clot de les Dous. Seguim a l'esquerra per la pista i tornem a trobar cruïlla indicada (a la dreta cap al Soler), també seguim a l'esquerra sempre amb la marca groga de referencia, passant pels Camps del Bac i ja en corriol passem a la vora del faig Gros i més amunt pel roure de la Sort, tot aquest tram en pendent suau fins arribar al peu de la pujada final, on el camí ja s'enfila fent llaçades fins a dalt al Mont.
Desprès d'un descans sense vistes, per la boira que envolta la muntanya, fem baixada cap al monestir de  St. Llorens de Sous i en arribant, pel costat esquerre de la carretera, agafem el camí indicat i marcat també en groc, cap al castellot de Falgars. Anem fent planejades i pujada, passem per sobre el cingle de Rocapastora fins tornar a ser a dalt la carena, al coll de la Creu, i arribar al castellot de Falgars.
Baixem cap al vesant nord, seguint el camí inicialment clar, fins que fem una variant de camí (marcat a mapa), que ens baixa fins a l'Anunciació i ja tanquem el cercle, a la vora de can Falgars. A partir d'aquí, ja desfem camí fins als cotxes.
Ha estat una ruta molt agradable de fer, el camí marcat està molt fresat i en cas de no disposar de gps o saber orientar-se en mapa, sempre queda el recurs de pujar i baixar pel mateix camí.