20230115

BON PAS.- Ripollès. Ripoll-El Catllar-

Aproximació amb cotxe, fins al aparcament que hi ha a la vora de la caserna dels Mossos a Ripoll.

Sortim des del aparcament i anem a passar sota la via del tren, seguint el vial asfaltat, passant també sota la C-17. Desprès continuem per aquest vial uns 200 m. fins que veiem a la nostra esquerra el corriol (marca blanca i verda) que ens puja a la Font d'en Jordana (zona de pic-nic). Entrem uns metres a la dreta i desprès del primer arbre el camí gira al SE, pujant pel Calvari i el Pla de la Bandera, on hi ha el Fortí (aparença de pou de glaç); passem pel seu costat i fem un gir cap al S. i SO., pujant pel Serrat dels Grills, Collet de Fornells i amunt fins arribar a el Catllar. Seguim cap al Puig del Catllar.

Continuem per la Carena del Vilardell entre el pinar. Hi ha un corriol que baixa per la dreta, al costat d'un arbre pintat en color ocre. Natros seguim per la carena i més endavant baixem a trobar un camí (ara força perdut) que ens porta direcció O, fins a la casa de Vilardell, a sota al pla. Aquí agafem un camí marcat amb blau i vermell que ens porta fins a la Collada de Bufatals, on fem un gir al E. per baixar decididament fins al quatre camins. El camí segueix direcció E., directament cap a Ripoll. Natros fem un gir a l'esquerra (direcció O) i seguim la pista que  ens puja cap a can Cubell. Abans d'arribar-hi i tenint-la a la vista, fem una drecera i desprès pugem per dintre prats i desprès ens arribem també adreçant, fins al Collet de Cubell. Ara, seguim el camí marcat en groc de Itinerànnia i anem baixant cap a les Basses del Vilar. Aquí seguim una pista força fangosa que ens baixa passant a la vora de El Vilar, passant desprès el rierol (seguint les marques grogues) i sota la via del tren, per trobar desprès una zona equipada amb taules, barbacoes i una font, on fem parada per dinar. Desprès ja seguim una pista asfaltada, que ens porta pel costat del riu Ter fins a on tenim els cotxes.