20221229

BON PAS.- Gironès. Canet d'Adri-Boratuna-muntanya de Velers-collet de l'Escaleta-riera de Replans-Canet d'Adri

Última sortida de la Colla el 2022. Anem a fer una matinal a prop de Girona.
Deixem els cotxes al pavelló de Canet d'Adri i comencem a caminar direcció sud per anar cap a la riera, travessant-la pel pont de l'Estanyol. Seguim la carretera amunt i abans d'arribar a can Xec, trenquem a la dreta cap a ca l'Estanyol, passant-hi a la vora. Seguim pista principal durant 430 m. i quan arribem a una cruïlla amb 4 camins, seguim pel primer a la dreta, pista de terra fins a collet de Miralles, on deixem la pista i seguim recte pujant corriol amunt. Quan planeja, trobem un corriol indicat cap a Velers que surt a la dreta, natros seguim la direcció que portem, per anar cap a Boratuna, també indicat. El corriol puja amb pendent i anem trobant pintades de color taronja i aviat ja trobem la cova de Boratuna, on hi fem entrada.
Seguim el camí per la llosa de pedra que puja pel costat la cova i quan som a dalt, tenim unes vistes espectaculars. Seguim el corriol direcció nord, que inicialment va planejant i desprès torna a pujar. Més amunt trobem un indicador que cap a la dreta ens retorna a Canet. Seguim direcció coll de Palomeres i acabem de fer la pujada fins a la muntanya de Velers (sense vistes), per desprès començar la baixada. Més a vall, a un clar per on puja el camí des de Llorà, recent obert per la colla de  Llémena que ha fet una gran tasca a la zona (CAL FER UN RECONEIXEMENT PÚBLIC A TOT EL SEU TREBALL PER TOTA AQUESTA ZONA), en aquest punt fem parada per esmorzar.
Continuem desprès la baixada fins al coll de Palomeres, per on passa el camí que puja des de Llorà, per anar cap a La Veïnera. Agafem el corriol de pujada, direcció oest cap al Castell d'en Carrerica i desprès per fer la baixada cap al coll de l'Escaleta trobem un àrea amb molta pedra; cal decantar-se de baixada cap a l'esquerra i ja es veu el corriol que ens portarà al coll. Quan hi som, decidim de baixar pel camí a la nostra dreta fins a la riera de Replans, un corriol molt bonic. Quan som a baix, ja anem seguint cap a la dreta, indicat direcció Canet pel costat de la riera. Ens porta fins on hi trobem camp sembrat i pista, que seguim direcció est fins a Canet, on tenim els cotxes.