20230506

COLLA ISARD. Berguedà. Vallcebre - ruta PR C-128 per les cingleres.

Aquesta setmana, fem l'aproximació amb el bus Pacheco i abans d'arribar a Vallcebre, ens deixa al mirador de Cap Deig, punt d'inici de la nostra ruta. També es pot fer totalment circular des de Vallcebre.
Desprès de contemplar la vista a la cinglera que hem de recórrer, que ens ofereix aquest mirador, iniciem la baixada direcció SE, cap al pont de la Foradada. La poca aigua que porta la riera de Vallcebre, li treu espectacularitat al engorjat, ara gairebé sec.
Passem al altre costat i iniciem la pujada, primer direcció sud i girant cap al est, anant a buscar el costat de la cinglera. Aviat passem pel grau del Moro i més endavant el grau de les Granoteres. Continuem pel PR i deixem a la nostra esquerra el camí que va al grau de St. Climents. El PR va resseguint la cinglera, ara en direcció sud passem pel grau del Jou i per la vora de cal Menut de Rotacans. Un cop passada la casa, agafem la pista que surt per la dreta per fer una variant PR C-128.1 cap al Tossal Llisol.
Pugem per la pista i quan ja som al pla (el Portet), la seguim davallant passant a la vora de cal Blau i desprès la deixem seguint un altra que baixa a la dreta i passa a la vora de can Curi i desprès ja anem directe a l'ermita de St. Ramon, fent una petita pujada.
Per anar al Tossal Llisol, seguim marca de PR en direcció nord i quan hi som a prop, fem una variant per acabar de pujar-hi en direcció sud. Desprès seguim aquesta direcció fins a tornar a enllaçar la pista al Portet. Desfem camí de baixada fins a la pista principal, on seguirem el PR C-128 direcció SO pel costat la cinglera. Passem els graus de les Granotes i el dels Boits i desprès d'aquest deixem la pista principal i seguim el PR per l'esquerra per resseguir la cinglera. Passem el grau de la Canaleta, el grau del Sastre i seguim fins al grau de la Mola. Aquí, el PR deixa la cinglera i gira a la dreta direcció NO per anar per dintre bosc fins a Sta. Magdalena.
Desprès de l'ermita, el camí segueix baixant direcció nord fins a cal Ponç on hi ha la font de Belians. Seguim el PR que ja ens porta directament fins a Vallcebre, on ens espera el bus.
Aquesta ruta, a més de la varietat del seu recorregut vora cinglera, passant zones empedrades, altres de bosc de pi i algún tram de pista, ens ofereix unes boniques vistes que van des del sud (la Mola i Montseny), els cingles de Malanyeu, el Catllaràs (al est), la Tossa d'Alp, el Moixerò i Cadi (al nord) i cap a ponent el Pedraforca (he de firar el cap si la feu en aquest sentit, entre el grau del Moro i el de les Granoteres).