20230601

BON PAS. Gironès: Celrà-bosc de les escultures-mines Nen Jesús-St. Miquel-mirador del Congost-Sants-Celrà.

Després d'un mes sense sortida de Colla, per diferents circumstàncies, podem organitzar la continuïtat de les nostres caminades del dijous.
Per amenaça de pluja, decidim de fer una matinal pels vorals de Girona i hem triat aquesta volta, que ha resultat ser força interessant.
Avui, pel seu coneixement del territori, ens fa el guiatge la nostra companya Núri Rases i sortim des de Celrà, al aparcament del bosc de les escultures ens dirigim cap al castell de Celrà i seguim cap al veïnat de Mas Blanch i els Escalers fins que arribem al lloc on comencem a trobar les primeres escultures d'en Joan Carolà. Anem seguint de baixada, fent una passejada tranquila pels diferents conjunts d'instruments musicals, filòsofs, personatges, fins que tornem a enllaçar a la part baixa amb el camí que surt pel costat del castell de Celrà, que va en paral·lel a la riera de Mavalls. Seguim en suau pujada direcció sud, fins a trobar indicador cap a les mines del nen Jesus, que seguim. Ens apropem al carregador de les mines i desprès seguim el recorregut que passa tot planejant, per les boques d'algunes mines i més endavant creuem la riera i el corriol comença a pujar en força pendent fins al collet d'en Figueres, on trobem la pista.
Travessem la pista i seguim el corriol direcció nord que ens puja cap a St. Miquel, deixant la pista a baix a la nostra dreta. A St. Miquel hi fem parada per esmorzar.
Desprès seguim de baixada direcció nord per la pista que va per la carena cap al mirador del Congost. Quan hi som, la Nuri ens planteja una variant per baixar a veure els Sants de Celrà: St. Sixt i St. Hou. La baixada, d'uns 165 m. de desnivell, és de forta pendent des d'aquest punt.
Consell: si es té curiositat per veure aquest indret, tal com diu la nostra companya Anna Bover, és més aconsellable fer-ho pel camí que des de la carena va cap a les mines Victòria, que encara que és més llarg, la pendent es més suau.
Després de vist l'indret on hi ha els sants grabats a una pedra, desfem un petit tram del camí i després, emprenem la pujada direcció sud, per la font del castanyer fins a tornar al pla que hi ha a sobre el mirador del Congost.
Tornem a desfer un petit tram del camí fet per arribar a aquest indret i agafem la pista que baixa a l'esquerra direcció est (camí de can Clademás). Quan ja som al pla, passem a la vora del castell de Barbavella i ja trobem el veïnat que hi ha al carrer Congost i seguint ens porta per l'avinguda Palagret, al punt on tenim els cotxes.