20230615

BON PAS. Pirineu Oriental: Vallter - Coma Ermada - La Llosa - Roques Blanques - Roca Colom - Portella de Mantet - Vallter

Aprofitant que tenim bon pronòstic de temps, anem fins a Vallter per completar una bonica matinal. Ens trobem amb més vent del previst i a més, fredor, que ens fa anar amb guant, buff i jaqueta tota l'estona.
Cal fer referència al goig que m'ha donat tornar a veure baixar l'aigua amb tanta abundància. Quasi sempre ho hem vist així, però veníem d'una primavera tant seca i amb les reserves d'aigua a baix de tot, que feia pena. Veure avui que torna a brollar en abundància per tot arreu, és un goig.
Emprenem la pujada cap a la Portella i en arribar al Pla de la Portell(cruïlla per on baixa l'aigua de la font del Pla) seguim pujant cap a la dreta pel GR 11.6 i arribem al pla del Camp Magre Petit i salvant un àrea extensa de la font de les Llosardes  que està plena d'aigua, ens desviem cap a la dreta per anar a pujar a la carena i recorrer el pic de la Coma Ermada, la collada de la Llosa, el pic de la Llosa, les Roques Blanques, bordejar la portella del Concròs per la part superior i emprenem finalment la pujada a Roca Colom. Una vegada som a dalt i degut al ambien fred, fem les fotos de rigor i cap avall un altra vegada, per anar a trobar el GR 11.6 que anirem seguint cap a Vallter. Desprès d'haver passat la Portella de Morens, el deixem per anar direcció nord fins a la Portella de Mantet i baixar pel Clot de la Portella cap a Vallter.