20230617

C.E. ISARD.- Cerdanya Nord: Travessa de Núria a Eina (França)

Aquesta ha estat una activitat Federativa i pensàvem tindríem més participants. Finalment no ha estat així, però també ha estat bé, ja que com més gran el grup, més s'allarga en temps, la sortida.
Ens desplacem com sempre que fem travessa amb els bus Pacheco, que aquest serà l'últim servei que ens fa, ja que properament es jubila i traspassa l'empresa. Al nostre amic Ramón Pacheco, li desitgem lo millor en esta nova etapa i esperem veure'l amb nosaltres en alguna propera sortida, fent senderisme.
La sortida l'hem planificada, fent el desplaçament en bus (sortida 5:45 h.) fins a Queralbs, on agafem el tren cremallera fins a Núria (7:45 h.), des d'on iniciem la travessa, acabant al poblet d'Eina, on ens recollirà el bus per fer el retorn a Girona.
Arribats a Núria, abans de caminar, esmorzem per agafar forces, desprès de la matinada que ens ha tocat fer. En acabar, iniciem la marxa cap al nord, passant més enllà del terminal del tren cremallera, seguin el GRT 74 que va pujant pel costat del rieral d'Eina. Salvat el primer tram de pendent, seguim gairebé planejant cap al fons de la vall, on ja tenim la Coma d'Eina a tocar. Aquí, el GR travessa el riu i comença a pujar en fort desnivell i fent llaçades, fins assolir la carena (cota 2470). Hora de fer un petit descans i continuar un altra pujada força dreta fins a la Barraca dels Soldats a partir d'aquí el pendent és més suau i continuem pel Pla de les Barraques i ja flanquejant fins al coll d'Eina o de Núria. Fins aquí, ja hem pogut gaudir d'unes vistes espectaculars al pic d'Eina, Noufonts, NouCreus, pic de la Fossa dels Gegants, pic de Font Negra. Toca un altre descans i MOLTES fotos.
Després, emprenem la baixada per la part francesa, per la Coma d'Eina fins anar a trobar el riu Eina a l'alçada del Pla de la Beguda. Cal dir que les dos vessants de muntanya, son un espectacle d'aigua baixant alegrement. Fa goig desprès de la sequera que teníem a sobre.
Ens ha fallat la visió del neret florit. A la part més alta de la muntanya, hi ha força plantes com si haguessin patit una cremada per calorada forta. Des de mitja muntanya per avall, encara no han florit, però es veuen les plantes amb força poncelles per esclatar.
De tota manera, els prats son plens de flors i al no faltar-hi l'aigua, està tot preciós i colorit. Les fotos per captar tanta bellesa es multipliquen, i ens anem endarrerint sobre horari previst. No es problema, perquè el temps no ens mana pressa. Anem baixant tranquil·lament i sempre pel costat del riu Eyne.
Quan ens queden uns 4 km. per arribar a Eyne, fem parada per dinar al costat del riu. Quan acabem, el cel es va tapant de núvols ennegrits que porten pluja. Cal no encantar-se i anem baixant a bon ritme cap a Eyne. Ens trobem quan arribem, amb un aplec al poblet i al no poder passar el bus cap al aparcament primer, hem de travessar tot el poble. Quan ho tenim tot a punt, ens fem la foto de record amb el bus i el nostre conductor Ramon Pacheco, donat que és l'últim servei a la Colla.
Al poc d'emprendre el viatge de retorn, comença a caure pluja a bots i barrals.....