20230928

BON PAS.- Ripollés: St. Pau de Seguries-el Greny-salt del Boix-salt de la Capa-Sta. Magdalena de Perella-St. Pau de Seguries

Bonica sortida pels voltants de St. Pau de Seguries. Des del mateix poble comencem a caminar direcció nord, seguint les marques del GR 151 i el PR C-188, seguint-les fins al Pont de la Rovira, on baixem a la carretera. Passem el pont fins a l'altre costat i seguim l'entrada cap al Peiró, però en lloc de girar a la dreta, seguim recte, passant un filat que hi ha i cam través anem a trobar una pista que ve de baix la casa. La seguim i desprès d'una segona corba, la deixem per agafar un corriol que puja a la dreta. Anem guanyant alçada fent llaçada fins arribar a la cota 1100, on hi ha una fita. Aquí fem un anada i tornada a la dreta, per anar fins al mirador del Greny. La vista que hi ha des d'aquí dalt, s'ho val.
Tornats on hem deixat el camí, seguim cap a l'oest, cap a coll Pinós (1157 m.) punt més alt de la sortida. Baixem direcció sud-oest per pista, uns 90 m. de desnivell i arribem al fons de riera seca. El camí fa una corba tancada passant al altre costat i de seguida, pugem per un corriol que ens porta anada i tornada al Salt del Boix, completament sec. Tornats al camí, seguim i un poc més enllà, trobem cruïlla que hem de seguir a l'esquerra, cap a la collada de Folcarà. Aquí comencem una baixada de 150 m. de desnivell fins a la font de la Perella i el Salt de la Capa (un poc més avall de la font). Continuem camí direcció sud cap al Clot de Francs en lleugera pujada i arribats a dalt, ja veiem la casa que hi ha al darrera de l'ermita de Sta. Magdalena de Perella, rodejant la casa, ens acostem fins a l'ermita, on fem descans.
Desprès baixem per la part del darrera, seguint i adreçant la pista asfaltada, fins a trobar el pont de Perella (espectacular l'alçada sobre el riu), que ens permet de passar a l'altre costat del Ter, començant a seguir el carril bici direcció St. Pau. Més enllà de l'alçada de Cal Repunxó, el deixem per fer un baixa/puja per anar fins a una resclosa del riu, per fer electricitat. Tornats al carril bici, el seguim fins a tocar carretera, on el deixem per passar a l'altre costat i seguir direcció Olot, passant pel costat de la carretera per sobre el riu, fins a trobar a pocs metres el GR 1, camí pista que seguirem de pujada, direcció St. Pau. Més endavant, a una corba també el deixem fent un anada/tornada per anar fins a la font Puda. Continuem pel GR i hem d'estar atents, perqué més endavant trobem una fita, on hem de deixar el camí, per agafar el corriol que baixa a l'esquerra, per on continua el GR pel Bac del Callís i ja ens portarà fins al poble, on tenim els cotxes.