20231116

BON PAS.- Vall de Llèmena: St. Aniol de Finestres-St. Miquel de Bustins-alzina de la Torre-Sta. Maria de Freixe-coll de la Palomera-Sta. Maria de Finestres-St. Aniol

Aquest dijous ens desplacem fins a St. Aniol de Finestres, deixant els cotxes abans de la font de l'Abellera al sortir d'una corba, a l'esquerra.
Comencem pujant per la pista asfaltada fins a Bustins, fent un anar i tornar fins a l'ermita. Seguim per la pista fins la Cadamont, on hi passem deixant-la a la nostra dreta, passant a la vora del gran castanyer i fins on s'acaba l'asfalt. Seguim pujant per un camí on deixem el que va cap a can Bac i el Freixe a la nostra esquerra, i girem cap a la dreta tot pujant a la muntanya de Bustins. Quan ja planeja seguim el camí i arribem a una fita a la dreta, des d'on ja veiem la gigantesca alzina de la Torre. Allí fem parada d'esmorzar.
Desprès, tornem al camí i desfem uns metres, fins a trobar una fita a la nostra dreta per on baixa un corriol de forta pendent, que va entre la fageda, fins a trobar a baix un camí que va cap al Serrat Vermell. Aquí, segueix baixant suaument cap a can Serra i ca l'Ermità, on ja veiem i acabem de baixar a l'ermita del Freixe. Desprès, tornem a pujar a la pista i seguim direcció nord-oest cap al collet de Pedres Picades, on uns metres més enllà deixem la pista per seguir el corriol indicat cap a Finestres. Tornem a sortir a la pista en passar el Turó de les Jaces i la seguim, trobant la talaia ibèrica, on fem un petit descans.
Continuem la pista fins al coll de la Palomera, on la deixem per agafar un corriol que surt al front de la corba i anem seguint fins a Sta. María de Finestres.
Desprès, ja comencem la baixada cap a can Raspat i la pista un altra vegada, que als pocs metres la tornem a deixar, agafant a l'esquerra un camí que és el de baixada tradicional de Finestres. Als pocs metres, gira cap a la dreta, però natros seguim de frente deixant les marques, i continuem pel camí tot de baixada i direcció sud passant a la vora del Puig Oriol, que ens queda a la dreta i arribant a un tram on la pendent davalla fort per anar a sortir a la carretera de Bustins, tenint a la vista la masia i granja el Castell. Seguim la carretera a l'esquerra fins arribar on tenim els cotxes.