20231130

BON PAS. Garrotxa: Pont de Llierca-Sadernes-Sta. Bàrbara de Pruneres-coll de Palomeres-Pont de Llierca

Una bonica volta que feia anys no la trepitjava. Sortim des del aparcament de cotxes que hi ha a sobre la carretera, desprès de passar el pont. El camí està tot marcat amb groc, menys els trams de GR que son amb blanc i vermell.
Baixem a la carretera i travessem el pont, al altre costat girem a l'esquerra i passem per la bauma del Serrat del Pont i sempre seguint aquest camí també a la vora de can Jou i can Lloret (en runes), anem a sortir a la carretera. L'hem de seguir un tram direcció Sadernes i en arribar a la primera corba per pujar cap al veïnat, a l'esquerra, agafem un corriol que ens porta a la vora de Sta. Cecilia. Continuem per la pista un poc més de 300 m. i quan fa una corba cap a la dreta, natros agafem el corriol que baixa a l'esquerra i ens porta fins al Llierca altre cop (sense aigua en aquest tram) i al altre costat, al marge esquerre ja trobem fita i marca del camí que comença a pujar fins al coll de Jou.
Fem parada a la casa per esmorzar i continuem seguin marca groga fins a sortir al coll Sitrelles. Seguim la pista a la dreta i al cap d'uns 100 metres trobem un trencant a la dreta amb rètol indicatiu a Sta. Bàrbara. Continuem per aquest camí que ens portarà directes fins a l'ermita.
Per baixar, ho fem seguint el camí que comença a baixar per on hem arribat, però ara tirem direcció sud, i que ens porta a trobar la pista que ve de La Sala. Passem les runes de Can Joandillo i la casa de Can Palomeres (queda a baix, a la nostra esquerra) per arribar al Coll de Palomeres. Aquí arranca per l'esquerra, pista (GR) i en paral·lel un camí. Agafem aquest i anem baixant suaument fins al coll de Poli. (aquí es pot seguir baixant recte i aniríem a la vora de can Pluja i empalmar GR desprès). Avui, comptem amb el nostre company Francesc, que es coneix molt bé aquesta zona, i ens porta per un camí que surt a la dreta planejant i que ens porta al coll de Jou, on trobem el GR. El seguirem de baixada cap a Planseslloses fins a trobar la pista  tallada per una tanca, que dona accés a la casa de Planseslloses. A la dreta, segueix el corriol GR amb una petita parada a l'Oratori de Planseslloses dedicat a Sant Roc i seguint aquest camí anem directes al pàrquing del Pont de Llierca on hem deixat els cotxes.